03:03|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1399 - 12:58
کد خبر: 15636
دکتر علیرضا رئیسی تاکید کرد:

بی توجهی به نکات بهداشتی، عامل افزایش مرگ و میرهای کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز نگرانی از افزایش سفرها در هفته گذشته و تاثیر آن در شیوع بیماری کرونا ، گفت: رعایت نکردن ها می‌تواند باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر به علت کرونا شود.
بی توجهی به نکات بهداشتی، عامل افزایش مرگ و میرهای کرونا


به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی رضا رییسی، درباره احتمال وقوع موج چهارم بیماری کرونا ، همچون کشورهای اروپایی و آمریکا ، افزود: وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور به گونه‌ای است که از نظر تعداد بستری و مرگ و میر شرایط با ثبات‌تری نسبت به ماه‌های گذشته داریم که این موضوع به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و مسئولان است.


وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین میزان بستری و مرگ و میر در اروپا و آمریکا تجربه می‌شود که دلیل آن جهش ویروس کرونا و سرمای هواست که منجر به ابتلای افراد زیادی شده است. ما در شرایط تحریم قرار داریم و با این شرایط اقدامات مناسبی انجام شده است.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: بسیای از بازاریان و کسبه در شرایط اعمال محدودیت‌ها همکاری کردند. البته برخی همکاری نکردند که بر خلاف میل باطنی مجبور به پلمب شدیم، زیرا اگر این کار انجام نمی‌شد، می‌توانست منجر به ابتلای بیشتر افراد شود.


وی ادامه داد: مدارس و دانشگاه‌ها بیش از ۱۱ ماه است که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: بسیاری از مشاغل پر خطر و حتی مراکز فرهنگی مثل تئاتر و سینما برای ۱۱ ماه تعطیل هستند و با توجه به بهتر شدن شرایط امیدواریم این مشاغل نیز کار خود را آغاز کنند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید