03:56|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1399 - 11:45
کد خبر: 15634
یادداشت:

احترام به خبرنگار؛ احترام به افکار عمومی است

عدم پاسخگویی درست مسئولان، در بسیاری از موارد با خبرنگاران و همکاری نکردن آنها در ارائه اطلاعات درست به رسانه ها از عمده مواردی هستندکه دسترسی خبرنگاران به اطلاعات شفاف را با مشکل مواجه ساخته و اصل آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات شفاف را در استان خدشه دار ساخته است.
احترام به خبرنگار؛ احترام به افکار عمومی است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مطابق قانون حق دسترسی به اطلاعات، تمام ادارات دولتی و خصوصی ملزم و مکلف به ارائه معلومات و اطلاعات به خبرنگاران، اصحاب رسانه و مردم هستند و این حق مسلم شهروندان و خبرنگاران است تا اطلاعات را از مقامات مطالبه نمایند.

بعضی اوقات برخورد نامناسب برخی از  مسؤولان به خبرنگاران شدت بالایی پیدا می کند و در این میان کم نیستند خبرنگارانی که به جرم مطالبه حقوق ضایع شده مردم با الفاظ توهین‌آمیز مورد عنایت قرار می‌گیرند؛ عدم برخورد قاطع با توهین‌کنندگان باعث گسترش این فرهنگ غلط در میان مسئولان و حتی روابط عمومی های برخی از ادارات می‌شود.  

متأسفانه برخی از مسئولان به خبرنگاران به چشم تهدیدکنندگان مقام خود می‌نگرند که در این مواقع اگر حمایت‌های لازم از آنها صورت نگیرد به طور حتم شأن حرفه‌ای همه خبرنگاران زیر سؤال خواهد رفت.

رسانه ها و خبرنگاران به عنوان رکن چهارم موثر در دموکراسی وظیفه روشنگری افکار عمومی را بر عهده دارند که لازم است اگر مشکل و معضلی را در جامعه می‌بینند به گوش مسؤولان برسانند و مدیران ما باید آن‌قدر جنبه داشته باشند که اگر خبرنگاری از آن‌ها انتقاد کرد زبان به تهدید و توهین باز نکنند و سعی کنند عملکرد خود را قوی کنند که در مواجهه بعدی با خبرنگار بتواند از عملکرد خود دفاع کند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید