18:57|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - 12:21
کد خبر: 15629
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبر داد:

خسارت دیدگان بخش گردشگری، تا پایان دی ماه برای ثبت نام تسهیلات فرصت دارند

بخش گردشگری در مقایسه با سایر بخش های اقتصادی بیشترین آسیب را در بحران کرونا دیده است که جهت جبران این خسارت ها از طرف دولت تسهیلاتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این حوزه تعلق می گیرد و متقاضیان دریافت این تسهیلات ، تا پایان دی ماه سال جاری فرصت ثبت نام دارند.
خسارت دیدگان بخش گردشگری، تا پایان دی ماه برای ثبت نام تسهیلات فرصت دارند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز اعلام کرد: از بدو شروع ویروس کرونا تا به امروز خسارات زیادی به تاسیسات گردشگری استان که شامل هتل ها و مراکز اقامتی، آژانس های مسافرتی، موسسات آموزش گردشگری و کارگاه های صنایع دستی خسارت وارد کرده است.

جباری در ادامه از تعدیل بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای مراکز گردشگری خبر داد و گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا خسارت های چشمگیری در این بخش را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه بخش گردشگری در مقایسه با سایر بخش های اقتصادی بیشترین آسیب را در بحران کرونا دیده است گفت: از طرف دولت تسهیلاتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری تعلق می گیرد که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایتkara.mcls.gov.ir    از جزئیات این تسهیلات آگاه شده و  نسبت به ثبت نام تا پایان دی ماه اقدام نمایند.

جباری در ادامه، حمایت سیتم بانکی را برای پرداخت تسهیلات خواستار شد و گفت: آسیب دیدگان گردشگری با توجه به تخصص، رشته و محل فعالیت خود در این حوزه تسهیلات مختلفی از سقف 200 میلیون ریال تا 10 میلیارد ریال می توانند تسهیلات کم بهره دریافت نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به حمایت های صورت گرفته  از سوی دستگاه های خدمات رسان مانندسازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: در رابطه با امهال بدهی به بیمه و امهال بدهی به امور مالیاتی و همچنین امهال بدهی ها به بانک و شرکت های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز،در بخش تاسیسات گردشگری ، دولت ضرر و زیان های وارد شده در این بخش را حتی در بودجه سال آینده نیز در نظر گرفته و خسارت دیدگان بخش گردشگری تا پایان سال جاری در بازپرداخت این بدهی ها فرصت دارند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید