12:10|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - 12:15
کد خبر: 15628
یادداشت:

دردسرهای دریافت وام ازدواج سر راه جوانان

با توجه به وضعیت تورم در آذربایجان‌غربی، افزایش وام ازدواج هم جوابگوی مشکلات جوانان برای ازدواج نیست و سخت‌گیری بانک‌ها در تعداد ضامن و سفته برای پرداخت وام معضلی اساسی برای جوانان شده است.
دردسرهای دریافت وام ازدواج سر راه جوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ازدواج آسان کلمه‌ای است که طی سال‌های اخیر و به ویژه در ایام کرونا ورد زبان مسئولان قرار گرفته است و در پی وضعیت اقتصادی که بر جامعه حاکم می‌باشد، مسئله افزایش میزان مبلغ وام ازدواج برای جوانان در جهت کاهش مشکلات آنان اعمال شد.

ولی متاسفانه با توجه به اجاره بها و قیمت کالاهای اساسی، وام 50 میلیون تومانی کفاف شروع زندگی مشترک را نمی‌دهد. از طرفی هم سخت‌گیری بانک‌ها برای پرداخت وام برای جوانان شدت گرفته و معضلی برای کسانی که قصد دریافت وام را دارند، شده است.

در حالی که مطابق با بند الف تبصره 16 قانون بودجه 99، بانک ها موظف به پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج 50 میلیون تومانی به متقاضیان با یک ضامن و سفته هستند، اما اکثر بانک‌ها حاضر به اجرای قانون نشده‌اند و برای اعطای این وام، 2 ضامن و یک چک مطالبه می‌کنند.

با این شرایط سرسام آور اقتصادی 50 ميليون توماني که معلوم نيست مي‌خواهد کجاي خرج و مخارج سنگين ازدواج، تهيه جهيزيه و مسکن اوليه يک زوج جوان را بگيرد. با اين حال بسياري از زوج هاي جوان براي دريافت همين مبلغ ناچيز و البته قرض الحسنه با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند. اگر چه به ظاهر دريافت وام ازدواج به صورت کاملا نظام مند انجام مي‌شود و اگر متقاضي مدارکش تکميل باشد مشکلي برای دريافت وام نخواهد داشت اما سنگ اندازی ها و مشکلات فراوان پيش روی زوج های جوان، همچنان ادامه دارد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و ارگان های مربوطه، نظارت دقیق در مورد این مسئله به عمل آورند تا ازدواجی نسبتا آسان برای جوانان استان رقم بخورد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید