08:55|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 25 دی 1399 - 12:49
کد خبر: 15620
یادداشت:

لبنیات هم با سفره های مردم خداحافظی کرد

افزایش پی در پی قیمت لبنیات طی ماه های اخیر باعث حذف تدریجی شیر و سایر محصولات لبنی از سبد خانوار مردم شده است که متاسفانه دود آن به چشم نظام سلامت جامعه می رود.
لبنیات هم با سفره های مردم خداحافظی کرد


سرویس اقتصادی باریش نیوز، شیر و مواد لبنی که جزو مواد غذایی پرخاصیت است و مصرف آن برای همه رده‌های سنی مختلف خواص و فواید بسیاری را به همراه دارد، اکنون به‌دلیل افزایش قیمت‌ها جای خالی آن هر روز بیشتر از دیروز در سفره‌های مردم احساس می‌شود.

به طور قطع افزایش قیمت محصولات لبنی نه تنها موجب کاهش مصرف مردم می‌شود بلکه تهدیدی برای سلامت جامعه است و در این شرایط افراد چند برابر هزینه‌ای که باید برای مصرف لبنیات صرف کنند را برای درمان هزینه خواهند کرد.

گرانی لبنیات اقشار کم‌درآمد جامعه را با مشکل اساسی برای تأمین و تهیه لبنیات روبرو کرده است.

این تغییر قیمت بسیار بالاتر از توان خرید دهک‌های پایین جامعه و تقریبا دور از انتظار بود که باز هم صدای گرانی ها بلند شد و این بار هم قشر ضعیف هستند که تحت تاثیر این همه آشفتگی ها در بازار ضعیف تر خواهند شد.

در شرایط کنونی فضای کسب و کار که رکود اقتصادی بر جامعه حاکم می باشد، افزایش قیمت لبنیات به‌نظر اتفاق خوشایندی نیست و امید است که مسئولان با اعمال سیاست راهبردی به دنبال کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم باشند.

به هر حال افزایش چندباره قیمت لبنیات، زنگ به خطر افتادن سلامت جسمی و روحی مردم را به صدا در آورده است چرا که اقشار کم درامد و محرومان جامعه توان خرید این محصولات را ندارند و مجبور می شوند قید مصرف شیر و سایر محصولات لبنی را بزنند و این وظیفه دولت است که به خاطر حفظ سلامت مردم یارانه بیشتری به شیر بپردازد یا از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید