23:36|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1399 - 10:00
کد خبر: 15616
یادداشت:

ضرورت افزایش احداث سرویس بهداشتی در سطح شهر ارومیه

با توجه به این که، ضرورت و تأکید استفاده از محیط‌‌های سالم و بهداشتی عمومی در همه جا از جمله شهر ارومیه، مطرح است؛ هنوز به این نیاز اساسی، آنطور که باید و شایسته است در ارومیه توجه نشده است و همچنان زیر بار بی توجهی مسئولین قرار دارد.
ضرورت افزایش احداث سرویس بهداشتی در سطح شهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه از نمونه‌ی پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می شود، زمانی که در یک شهر بهداشت  عمومی به واسطه نبود خدمات رفاهی ضروری نظیر سرویس‌های بهداشتی با مشکل روبرو می‌شود آسیب‌هایی گریبانگیر جامعه خواهد شد که در صورت تداوم تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارد.

متاسفانه نبود سرویس بهداشتی در سطح شهر ارومیه، معضلی برای شهرندان تبدیل شده است که مسئولین مربوطه بی توجهی به این مسئله را پیشه‌ای برای خود کرده‌اند.

وجود سرویس بهداشتی در برخی نقاط شهری با مشکلاتی چون پایین بودن سطح بهداشت، قطعی آب و یا بسته بودن درب آن رو به رو است که عدم رعایت موارد بهداشتی در آنجا می‌تواند زمینه برای انتقال و شیوع انواع بیماری‌های میکروبی و باکتریایی باشد که می‌تواند خسارت‌های جانی جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

از طرفی هم مردم نیز باید در بحث تمیز نگه داشتن سرویس‌های بهداشتی مخصوصا در ایام کرونا سهیم باشند و مسئولان خدمات دهنده نیز اگر در سرویس‌های بهداشتی سطل زباله‌های درب دار بگذارند، تا دیگر مردم با مشاهده برخی از صحنه‌ها از مراجعه به سرویس بهداشتی عمومی پشیمان نشوند.

مجتمع‌های تجاری و پاساژهای شهر که باید سرویس بهداشتی عمومی داشته باشند از عدم  ایجاد این مکان هیچ واهمه ای نداشته و شهرداری هم به راحتی از این موضوع می‌گذرد. این در حالی است که اگر توالت‌های عمومی تمام مجتمع‌های تجاری و پاساژهای خرید روی شهروندان باز باشد دست ‌کم بخشی از مشکلات شهروندان در ارتباط با معضل کمبود سرویس‌های بهداشتی برطرف خواهد شد.

نبود سرویس بهداشتی، خرابی و یا تعطیلی آن در جایگاه‌های سوخت‌گیری در سطح شهری نیز از جمله مواردی است که نهادهای نظارتی نسبت به آن بی تفاوت هستند.

ناتوانان جسمی، معلولان و جانبازان، بخشی از افراد جامعه‌اند که همچون سایرین نیازمنـد دسترسـی و اسـتفاده از امکانـات و خدمات عمومی هستند و بنا به نیاز آنها  ایجاد سرویس بهداشتی از موارد ضروری می‌باشد.  

در پایان انتظار می‌رود ارگان‌های نظارتی، نظارت دقیق بر وضعیت سرویس بهداشتی‌های موجود در سطح شهر را داشته باشند و در جهت افزایش سرویس بهداشتی‌های شهری قدم مثبتی بردارند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید