11:41|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 24 دی 1399 - 11:32
کد خبر: 15610
یادداشت:

قیمت تخم‌مرغ، از یارانه دولت سبقت گرفت!

در چند روز اخیر قیمت تخم مرغ در بازار افزایش چشمگیری پیدا کرده و این در حالی است که قیمت هر شانه تخم مرغ از مبلغ یارانه واریزی دولت نیز پیشی گرفته است.
قیمت تخم‌مرغ، از یارانه دولت سبقت گرفت!

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، آشفته بازار اقتصادی  نزدیک به 2 سالی می‌شود که زندگی اقشار مختلف مردم را با سختی‌های فراوانی مواجه کرده است.

طی چند ماه اخیر بازار گرانی کالاها داغ‌ترشده و قیمت اقلام اصلی سبد خانوار روند افزایشی به خود گرفته است که هریک از مسئولان دلایلی برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند.

در این میان قیمت تخم مرغ نیز همانند سایر محصولات پروتئینی از قافله گرانی‌ها عقب نمانده است و قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر به شانه‌ای بالای ۴۰ هزار تومان نیز رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی، کاهش تولید و ظرفیت مرغداری‌ها را عامل گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر برشمرد.

شمعی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری ۲۰ مرکز آذربایجان غربی با اشاره به کاهش تولید و ظرفیت مرغداری ها؛عامل گرانی تخم مرغ در آذربایجان‌غربی فعالیت ۴۰ الی ۵۰ درصدی مرغداری‌های استان، گفت: ۶۰ درصد نهاده‌های دامی از جمله سویا و ذرت بصورت قیمت دولتی به مرغداری‌ها عرضه می‌شود و ۴۰ درصد مابقی نهاده‌های دامی یا همان ریز مغذی‌ها بصورت آزاد توسط مرغداران تهیه می‌شود که این خود عاملی برای گرانی تخم مرغ است.

چند روزی است که قیمت تخم مرغ با افزایش روبرو شده و بر اساس شنیده‌ها قیمت یک شانه تخم مرغ با افزایش حدود ۱۰ هزار تومانی روبرو شده و برخی خرده فروشی‌ها یک شانه تخم مرغ را حدود ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ بین ۲۸ تا ۲۸ هزار تومان تعیین شده است و با این حساب هر شانه تخم مرغ توسط برخی خرده فروش‌ها حدود ۱۴ الی ۱۵ هزار تومان گرانتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

تخم مرغ یکی از کالای ضروری هر خانوار به شمار می‌رود و افزایش قیمت این مواد غذایی سبب شده تا اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نتوانند آن را تهیه و در سبد غذایی خود بگنجانند از این رو نیاز است تا مسئولان و متولیان به فکر چاره باشند و از افزایش قیمت آن جلوگیری کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید