10:14|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 22 دی 1399 - 13:19
کد خبر: 15599
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

ویار بارداری

گاهی اوقات بعضی از زنان باردار به خاطر شرایط جسمی شاهد سختی های بیشتری در دوران بارداری هستند، به عنوان مثال ویار (میل شدید به خوردن چیزی یا بیزاری از غذا) از جمله اتفاقاتی است که ممکن است در طول دوره بارداری برای هر خانمی اتفاق بی افتد. ویار هم مثل حالت تهوع و استفراغ یکی از اتفاقات رایج در طول 9 ماه بارداری می‌باشد.
ویار بارداری

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز در پاسخ به سوال کاربران اظهار کرد: یکی از تغییراتی که در طول بارداری رخ می‌دهد، ویار بارداری است. حدود 75 درصد از خانم‌های باردار به ویار بارداری مبتلا می‌شوند. ویار بارداری معمولا از هفته ششم بارداری آغاز شده و حداکثر تا هفته‌ی 16ام بارداری کاهش پیدا می‌کند و معمولا تا هفته 20ام به پایان می‌رسد.

وی افزود: ممکن است بصورت نادر، برخی از خانم ها تا پایان بارداری این علائم را داشته باشند. در حاملگی های چند قلویی این علائم شدت می‌یابد.

وی گفت: ویار بارداری خود را به شکل حالت تهوع صبحگاهی نشان می‌دهد، اما در طول روز نیز ممکن است بروز کند. خانم‌های باردار به هر حال باید این دوران را بگذرانند و تنها راه کاهش علائم آزاردهنده‌ی آن، کمک گرفتن از پزشک متخصص و دریافت توصیه‌ها و رعایت برخی از نکات است.

متخصص زنان،زایمان و نازایی در ارومیه در پایان تصریح کرد: علت اصلی بروز ویار بارداری هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما علل مختلفی به عنوان فرضیه بیان شده است که این عوامل به شرح ذیل است:

1.افزایش میزان هورمون‌های بارداری از جمله هورمون استروژن همچنین تقویت حس شامه و بویایی

2.فقرهای تغذیه‌ای مانند کمبود ویتامینB  (بسیاری از خانم‌ها به آن مبتلا هستند)

3.استرس و زمینه‌‎ی روانی افراد (کسانی که شخصیت‌های استرسی دارند و دوره‌های افسردگی را تجربه کرده‌اند بیشتر دچار ویار بارداری می‌شوند)

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، نرسیده به برج آسمان، مجتمع زیتون، طبقه 2 واحد 3

شماره تماس: 09153414736-33431204
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید