19:37|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 22 دی 1399 - 10:36
کد خبر: 15597

تزریق واکسن ایرانی کرونا به سومین گروه داوطلبان

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: امروز ۳ و فردا ۴ داوطلب را نامزد تزریق می‌کنیم و یافته‌های این یک هفته را روز شنبه به کمیته پایش ایمنی تقدیم می‌کنیم.
تزریق واکسن ایرانی کرونا به سومین گروه داوطلبان

 دکتر حسینی روز یکشنبه 21 دیماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: امروز پس از اخذ مجوز از کمیته پایش ایمنی و داده مطالعات بالینی، بخش سوم تزریق را به گروه سوم از داوطلبان آغاز کردیم.

وی گفت: ابتدا روی سه داوطلب تزریق را انجام دادیم و سپس با مجوزی که گرفتیم ۴ داوطلب دیگر را وارد مطالعه کردیم و امروز و فردا ۷ داوطلب سوم، تزریقشان نهایی می‌شود.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ۵۶ نفر را باید وارد مطالعه مرحله یک واکسن کرونای ساخت ستاد اجرایی فرمان امام که به روش ویروس کشته شده کروناست، می‌کردیم. ۲۴ داوطلب دُز ۳ میکروگرم، ۲۴ داوطلب دز ۵ میکروگرم و ۸ داوطلب دُز واکسن نما را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در ۱۴ داوطلب ابتدایی، مطالعه دُز ۳ میکروگرم و واکسن نما را آزمایش می‌کنیم سپس اجازه خواهیم داشت دُز ۵ میکروگرم را به مطالعه اضافه کنیم.

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: امروز ۳ و فردا ۴ داوطلب را نامزد تزریق می‌کنیم و یافته‌های این یک هفته را شنبه تقدیم به کمیته پایش ایمنی می‌کنیم و اگر همه چیز خوب پیش برود اجازه داریم ۷ داوطلب دیگر را وارد مطالعه کنیم.

دکتر حسینی گفت: از استادان دکتر محرز، استاد طبرسی و استاد صالحی که در این مطالعه بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم با رعایت تمام استاندارد‌ها و وسواس کامل بتوانیم محصولی ایمن و اثربخش را ارائه دهیم.

دکتر مینو محرز عضو گروه ناظر بر مطالعات واکسن کُوو ایران برکت هم گفت: همه مراحل با نظارت کمیته‌های مختلف پیش می‌رود و بزودی یک واکسن خوب تحویل مردم می‌دهیم.

وی افزود: اواسط اسفند فاز نخست انسانی اتمام می‌یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید