15:05|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 22 دی 1399 - 09:29
کد خبر: 15595
یادداشت:

راه آهن ارومیه_مراغه محروم از زیرساخت‌های مناسب

با گذشت 2 سال از بهره برداری، راه آهن ارومیه_مراغه همچنان از نبود رسیدگی و زیرساخت‌های مناسب بی بهره است و نیازمند نظارت مسئولین مربوطه در این باره می‌باشد.
راه آهن ارومیه_مراغه محروم از زیرساخت‌های مناسب

سرویس اجتماعی باریش نیوز، خط را آهن ارومیه_ مراغه که در سال ۱۳۸۰ شروع به ساخت شده ایستگاه راه‌آهن مراغه از خط راه‌آهن آذربایجان (تهران-تبریز) منشعب می‌شود در سال ۱۳۹۲ فاز اول آن از شهر مراغه به مهاباد افتتاح شده و فاز دوم آن از مهاباد به ایستگاه راه‌آهن ارومیه در ۲۸ آبان ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده‌است. کل طول این مسیر ۱۸۰ کیلومتر است.

 تکمیل طرح راه آهن مراغه – ارومیه که با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید سرانجام در سال 97 رسید، کار فوق العاده ای بود که آذربایجان غربی که به عنوان دروازه اروپا نامگذاری شده را به خط ریلی وصل کرد.

با گذشت 2 سال بهره برداری راه آهن ارومیه ولی هنوز هم زیرساخت‌های مناسبی برای این پروژه وجود ندارد، مردم از نبود بلیط‌های مستقیم برای شهرهای زیارتی و سیاحتی در کشور ناچارند که از تبریز اقدام به سفر کنند.

رویای سفر با قطار راه آهن ارومیه_مراغه بعد 17 سال به تحقق رسید ولی شرایط فعلی گویای فراموشی وضعیت اسفناک از سوی مسئولین مربوطه می‌باشد، تحقق نیافتن این رویا بیشتر به مصلحت بود تا رویای تحقق یافته بدون ساماندهی و رسیدگی.

اگر پا به راه آهن ارومیه_مراغه بگذاریم شاهد فرسودگی واگن‌های آن خواهیم بود که از راه آهنی که تازه 2 سال است شروع به فعالیت کرده، غیر قابل انتظار است.

از طرفی هم اگر پای درد و دل مردم آذربایجان غربی در این باره بنشینیم‌، در می‌یابیم که اطلاع رسانی این راه آهن بسیار ضعیف بوده و آنها نمی‌توانند از زمان حرکت و بلیط‌های قطار اطلاعات دقیقی به دست آورند.

 وضعیت راه آهن ارومیه_مراغه که در آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های مرزی ایران، قرار دارد، چندان مطلوب نیست و درگیر وعده‌های توخالی از سوی مسئولین و ارگان‌های مربوطه می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود نهادهای ذیربط برای بهبود شرایط فعلی موجود بجای وعده وعیدهای پوچ، با تلاش و اهتمام سعی در برطرف نمودن مشکلات و ضعف‌های موجود در آن و پیشرفت راه آهن باشند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ali
1399/10/22 - 14:12

درصورت تاسیس اداره کل راه آهن در ارومیه تمامی کاستی ها و نواقص فعلی برطرف خواهد شد.