15:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1399 - 12:30
کد خبر: 15579
یادداشت:

فریب مردم به بهانه تخفیف / ترفندهای غیرمعقول فروشگا ه های زنجیره ای

پیام های مردمی حکایت از فریب مردم به اسم تخفیف‌های غیرواقعی فروشگاه‌های زنجیره ای در سطح شهر ارومیه دارد و قیمت‌های بسیاری از این فروشگاه‌های زنجیره ای بعضا غیرواقعی می باشند، چرا که قیمت‌هایی که درج می کنند و تخفیفاتی که می نویسند و تبلیغ می کنند، واقعی نیستند.
فریب مردم به بهانه تخفیف / ترفندهای غیرمعقول فروشگا ه های زنجیره ای

سرویس اقتصادی باریش نیوز، فروشگاههای زنجیره ای هر چند روز یک بار تخفیف ها ونرخ شکنی های متنوعی دارند. برای مشتری های ثابت در پیامکی لیست قیمتهای شکسته شده اجناس را می فرستند و با بادکنک و پارچه های رنگی نشان می دهند جشنواره ارزانی به راه انداخته اند. اما این تخفیفها و نرخ شکنی ها چقدر واقعیت دارد؟

فروشگاه‌هایی که هر چند با ارائه این تخفیف‌ها منت بر سر مشتریان گذاشته و حتی با این حربه موجب جذب مشتریان زیادی می‌شوند؛ اما در عمل اجناس و کالاهای خود را عموماً گران‌تر از بازار عرضه می‌کنند.

باید بحث دخالت کاربر در زمینه زدن قیمت و ارائه صورت حساب در فروشگاه‌های زنجیره ای حذف شود. دو قیمت در سیستم فروشگاه‌های زنجیره ای برای یک کالا که روی آن قیمت درج نشده، ثبت شده که هنگام حساب کردن صورتحساب مشتری، کاربر می تواند به سلیقه خود هر کدام از قیمت ها را که بخواهد حساب و ثبت نماید.


در برابر این گران‌فروشی آشکار اما دستگاه‌های نظارتی و متولی کنترل بازار و قیمت‌ها، همواره برخورد انفعالی داشته‌اند و همین انفعال سبب تداوم به ‌کارگیری حیله حراج و تخفیف‌های مناسبتی و پی‌درپی توسط فروشگاه‌های زیادی در سطح شهر شده است.

در این ‌بین فرضیه فروش کالاهای کم‌کیفیت، غیر قابل ‌مصرف و تاریخ گذشته نیز در قالب طرح‌های تخفیفی و حراج‌های فروشگاهی مطرح است که مصداق تقلب و فریب مشتری است و دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید مطابق با آنچه قانون نظام صنفی در این‌ باره تصریح کرده با متخلفان برخوردنمایند.

 اما متأسفانه سال‌هاست با وجود ادعای برخورد برخی دستگاه‌های متولی نظارت و کنترل بازار، این فروشگاه‌ها با درج قیمت غیرواقعی روی کالاها و ارائه تخفیف‌های صوری، به دنبال کسب سود بیشتر با فریب مشتری بوده‌اند و این شیوه فساد در فروش کالا و خدمات تاکنون تداوم ‌یافته است.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید