14:54|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1399 - 11:55
کد خبر: 15569
یادداشت:

بانک ها، در ایام کرونا مردم را بیشتر دریابند

با توجه به اعمال محدودیت های چند هفته گذشته درآذربایجان غربی و همچنین فشار اقتصادی که در این شرایط بحرانی بر مردم وارد شده است جا دارد که بانک ها برای بسیاری از صنوف در دریافت اقساط و چک ها مردم را مراعات کنند، اما متاسفانه بنا بر پیام های مردمی بانک ها در این شرایط بیشتر از هر زمان دیگری به مردم فشار می آورند که این امر نارضایتی و گله مندی بسیاری از شهروندان را به همراه آورده است.
بانک ها، در ایام کرونا مردم را بیشتر دریابند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در شرایطی که کسبه و اصناف در شهرهای نارنجی و قرمز با محدودیت همراه  بوده و دچار آسیب شده‌اند متاسفانه در این شرایط بسیاری از بانک ها حتی در زمان اعمال محدودیت ها نیز ، با کسبه همکاری نداشته اند و به خاطر اقساط معوقه بدون حتی هیچ اخطار قبلی از تسهیلات معیشتی و یارانه آنها و یا ضامن های این افراد، برداشت می کنند و حال سوال اینجاست انجام چنین کاری از سوی بانک ها در این شرایط بحرانی چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

کاهش تبادلات داد و ستد ناشی از کسادی بازار در دوران کرونا سبب شد تا بسیاری از فعالان بازار نتوانند به تعهدات مالی خود در قبال اشخاص حقیقی یا بانک ها عمل کنند.

کاهش تبادلات تجاری ناشی از اعمال محدودیت در صادرات و واردات کالا، ممنوعیت فعالیت برخی از مشاغل و مراکز مانند هتل‌ها، بومی گردی‌ها و غیره در کنار تأکید به ماندن در خانه باعث شده خسارت‌های زیادی به بخش اقتصاد وارد آید.

هر چند از زمان بروز این بیماری در کشور برخی از نهادها و یا حتی سازمان‌های مردم نهاد و خیران راهکارهای اجرایی متعددی را برای کاهش اثرات اقتصادی ناشی از این بیماری ترسیم و اجرا کردند اما گستردگی حجم خسارت و زیان‌های وارده در کنار طولانی شدن این روند، سبب شد تا بسیاری از فعالان اقتصادی با چالش روبرو شوند.

کاهش فروش کالا، بروز تنگناها در حوزه تأمین مواد اولیه، کاهش نسبی سطح درآمدی جامعه و از سوی دیگر ضرورت اجرای تعهدات مالی به طرف‌های قرارداد مانند بانک‌ها و شرکت‌ها و غیره سبب زمین گیر شدن برخی از کسبه و بازاریان و حتی تولیدی‌های بزرگ‌تر شده است.

اعمال محدودیت‌ها بنا به ضرورت کشور در برهه‌های مختلف اتفاق افتاد اما فکر اساسی در مورد پا برجا بودن تعهدات مالی به افراد و مؤسسات مالی و بانکی نشد و همین الان سبب شده بسیاری از فعالان بازار از ادامه روند تولید و فروش کالا و ارائه خدمات ناتوان شوند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید