01:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1399 - 11:18
کد خبر: 15475
یادداشت:

تسهیلات کرونایی هم نتوانست مرحمی بر زخم مردم باشد!

به گفته سخنگوی حمایت جبرانی معیشت خانوارها، بودجه اختصاص یافته به کسب و کارهای آسیب دیده محدود بود از این رو در آشفته بازار اقتصادی تسهیلات کرونایی هم نتوانست مرحمی بر زخم مردم باشد.
تسهیلات کرونایی هم نتوانست مرحمی بر زخم مردم باشد!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با شیوع بیماری کرونا و اعمال برخی از محدودیت‌های کرونایی بسیاری از کسب و کارها دچار آسیب و با مشکلات متعدد مالی مواجه شدند.

 در این میان ستاد مقابله با بیماری کرونا در اسفند 98تصویب کرد به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا متناسب با میزان اثرپذیری از شیوع این بیماری و محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، تسهیلات حمایتی عبور از کرونا پرداخت شود.
اما پرداخت تسهیلات کرونایی هم نتوانست مرحمی بر زخم مردم باشد و این طرح پوشش آن چنانی برای افراد آسیب دیده و نیازمند رقم نزد.

حسین میرزایی، سخنگوی حمایت جبرانی معیشت خانوار‌ها در گفته است، برای بسته معیشتی کرونا بودجه محدودی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین افزوده است وزارت رفاه موظف شد تا ۳۴ میلیون نفر از اقشار ضعیف جامعه را شناسایی کند و باید این افراد دریافت کننده یارانه نقدی و بسته معیشتی باشند و درآمد ثابت، شغل و بیمه پردازی نداشته باشند و مجموع درآمد خانوارها کمتر از حداقل دستمزد مصوب سال باشد و همچنین حداقل گردش مالی را داشته باشند.

میرزایی در ادامه عنوان کرده است افرادی که این شاخص‌ها را دارند، شناسایی و برای واریز معرفی شده‌اند.

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت خانوار‌ها در مورد مشمول نشدن برخی از افراد نیز اشاره و تصریح کرده است به دلیل محدودیت بودجه، شناسایی بیش از ۳۴ میلیون خانوار امکان پذیر نبود، به همین دلیل برخی از افراد مشمول نشدند.

 براساس دریافت پیام‌های مردمی بسیاری از افرادی مشمول شرایط دریافت تسهیلات کرونایی بودند نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند و از این موضوع بسیار گلایه مند هستند.

شرایط نابسامان اقتصادی وضعیتی را فراهم کرده تا معیشت مردمی با سختی مواجه شود به طوری که افراد ضعیف و کم درآمد جامعه به معنای واقعی با سختی فراوان زندگی خود را می‌گذرانند.

در این شرایط از دولت و مسئولین امر انتظار می‌رود تا در اجرای طرح‌های حمایتی از افراد ضعیف و کم در آمد جامعه حمایت کنند تا شاهد ایجاد مشکلات بیش از این برای این افراد نباشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مهدی حبیب الهی
1399/10/02 - 23:27

باسلام وخسته نباشید من مستاجرم، حقوق بگیر هم نیستم بیمه هم ندارم گردش حسابم هم صفره ماشین هم ندارم.نه وام یک میلیونی رو دادن ونه بسته صدهزارتومانی رو ، درعوض به کسی از دوستان دادن که هم بیمه دارن هم حقوق ثابت.لطفا پیگیری نمایید.ممنون