05:29|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 01 دی 1399 - 11:31
کد خبر: 15467
یادداشت:

کرونا فعالیت‌های فرهنگی در استان را به کما برد

شیوع همه‌گیر ویروس کرونا در کشور علاوه بر ایجاد بیماری برای انسان‌ها باعث خسارت به بخش‌های مختلف از جمله کسب و کارهای فرهنگی شده است.
کرونا فعالیت‌های فرهنگی در  استان را به کما برد

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی روال عادی کسب و کار را، البته بسته به نوع کار، متاثر کرده است و کسب و کارهای فرهنگی هم جزء این کسب و کارها می‌باشند.

با ورود ویروس کرونا به آذربایجان غربی به توصیه مسئولان بیشتر مردم استان برای نخستین بار خانه‌نشینی را تجربه کردند، به دنبال آن اکثر کسب و کارها نیز زنجیره‌وار تحت تاثیر این خانه نشینی اجباری قرارگرفته و تعطیل شدند، در این میان کسب و کارهای فرهنگ، هنرو رسانه نیز از این تعطیلی ها بی نصیب نماندند طوریکه اوضاع معیشتی آن دسته از اهالی فرهنگ و هنر که حقوق ثابت نداشته و از طریق فروش آثار یا روی صحنه بردن اجرایشان امرار معاش می‌کردند با بحران شدید مالی مواجه شدند.

بحرانی که هر روز با ادامه‌دار شدن قرنطینه سایه تاریکی بر زندگی این قشر مظلوم افکنده و تیره ترهم شد. هرچند دراین مدت بیشتر اهالی هنر به فضای مجازی روی آوردند و آثارشان را یا به صورت مستقل یا از طریق برخی سازمان‌ها به صورت آنلاین اجرا کردند؛ اما همچنان نیازمند حمایت و پشتیبانی در این ایام کرونایی هستند.

از طرفی هم مسئولین و نهاد های ذیربط می‌توانند از این شرایط برای بازسازی و تقویت اماکن فرهنگی همچون سینماها، تئاتر، نگارخانه ها و آموزشگاه های هنری استفاده کنند و در تلاش برای ارتقا کسب و کار های فرهنگی در استان باشند تا در ایام پس ازکرونا بتوان در زمینه های فرهنگی به درجه مستقلی رسید.

در پایان از ارگان های مربوطه انتظار می‌رود بودجه ای برای ارتقا و بازسازی اماکن فرهنگی در استان اختصاص دهند تا بلکه بتوان با این ضرر های متحمل بر آنها را تا حدی جبران کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید