11:55|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 20 آذر 1399 - 12:09
کد خبر: 15400
یادداشت:

فضای مجازی عاملی برای فراموشی کتابخوانی

متاسفانه در چند سال اخیر با ظهور پدیده ای به نام فضای مجازی موجب شده کتاب و کتابخوانی به دست فراموشی سپرده شود. یعنی بیش از اینکه افراد با کتاب مانوس باشند با فضای مجازی مانوس شده اند.
فضای مجازی عاملی برای فراموشی کتابخوانی

سرویس فرهنگی باریش نیوز، مطالعه کتاب و کتابخوانی از موضوعات پر اهمیتی است که می تواند باعث پیشرفت فردی و جامعه گردد.
کتابخوانی نه تنها موجب بالا بردن سواد می شود بلکه کمک می کند نگاه بهتری در زندگی و اجتماع داشته باشیم.
فضاهای مجازی در جامعه امروزی جانشین کتاب ها شده اند و با آمدن گوشی های تلفن و سایر لوازم دیجیتال، بشر از سمت کتاب و مطالعه روی برگردانده است. 
می توان گفت هم اکنون فضای مجازی بر کاهش کتابخوانان تاثیر گذاشته؛ اما نمی تواند جای کتاب را بگیرد، چراکه انس با کتاب زیبایی های خاص خود را دارد و خسته کننده نیست.
با شیوع ویروس کرونا و دوران قرنطینه، بیشتر افراد خانواده ها بجای خواندن کتاب و تفریحات سالم ترجیح می دهند که از تلفن همراه و فضای مجازی استفاده کنند. 
این مسئله که امروزه با پیشرفت جوامع، بیشتر کار های بشر از سوی تلفن همراه و اینترنت صورت می گیرد.
البته مسئولین می توانند با ایجاد ساز و كارهایی از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ كتاب و كتابخوانی را ترویج دهند و تحقق این امر منوط به استفاده و بهره گیری از ظرفیت های افراد تاثیر گذار است.
و اکنون وقت آن شده است که این معضل بزرگ عدم کتابخوانی را با جدیت و سخت کوشی هر چه تمام تر از جامعه دور کرد و همه انگیزه‌ها و موانعی که به هر دلیل در زمینه کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است کنار رانده و با یاری، کمک، مردانگی و اراده قاطع تصمیم شکست‌ناپذیری گرفته و نسبت به احیای کتاب و کتابخوانی اقدام کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید