08:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آذر 1399 - 08:45
کد خبر: 15353
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان خبر داد:

طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر اجرایی شد.

مدیر صندوق استان آذربایجان غربی گفت: طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق اجرایی شد و در نتیجه تعداد 3735 خانوار از مستمری بگیران در استان از این طرح بهره مند شدند.
طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر اجرایی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر، یونس معزز با اعلام این خبر اظهارداشت: با اجرایی شدن این طرح مستمری دریافتی بیمه شدگان به طور میانگین 53 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 106000 نفربیمه شده و تعداد 3735 خانوار مستمری بگیر بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده در استان وجوددارد که با اجرایی شدن این طرح تعداد 3735 مستمری بگیر در استان از این طرح بهره مند می شوند.

وی توضیح داد: پیش از اجرای این طرح چنانچه فردی در سطح هشت در سال ۱۳۸۶  مستمری  دریافت می‌کرد، با افزایش‌های سالیانه در سال ۱۳۹۹ حدود۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد، در حالیکه مستمری‌بگیران سطح هشت صندوق در سال ۱۳۹۹ ماهانه میانگین ۸۳۳ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند. اما با اجرای طرح همسان‌سازی هردو نفر مزبورحدود ۸۳۳هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

یونس معزز ادامه داد: افرادی که درسنوات دور درصندوق مستمری‌بگیر شده‌اند، شاهد افزایش قابل توجهی در دریافتی‌های خود شده اند و افرادیکه در سنوات اخیر بازنشسته شده‌اند، میزان افزایش مستمری کمتری خواهند داشت.  
مدیریت صندوق در استان گفت: تمامی زنان ومردان 18تا 50 سال سن، ساکن روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیربیست هزار نفر جمعیت و کشاورزان ساکن شهر می توانند با مراجعه به کارگزاری ها در سراسر استان عضو این صندوق شده و از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی وبازماندگان بهره مند شوند.

معزز عنوان کرد: دولت نیز جهت حمایت از اقشار مولد کشاورزی، روستایی و عشایر دوبرابر حق بیمه را پرداخت میکند و افراد مشمول با پرداخت 27500 تا 70000 تومان به صورت سالیانه در دو یا چهار قسط تحت پوشش قرارگیرند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید