06:03|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 29 آبان 1399 - 12:50
کد خبر: 15346
یادداشت:

گلایه مندی خانواده های متوفیان کرونایی از بالابودن هزینه کفن و دفن

هزینه کفن و دفن اموات کرونایی بالا است. آنقدر زیاد که دغدغه بسیاری از خانواده های متوفیان شده است.
گلایه مندی خانواده های متوفیان کرونایی از بالابودن هزینه کفن و دفن

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها حتی مرگ هم گران شده است گویا خانه ابدی آنقدرها هم که فکرش را می‌کنیم معنوی و بی‌ریا نیست. خرج و برج‌‌های زندگی دنیوی به جای خود، هزینه‌های آن دنیا را هم باید در نظر بگیریم.
به تازگی آنچه که بار این مصیبت را افزایش داده،‌ هزینه‌های برگزاری یک مراسم آبرومندانه است.مراسمی که رفته رفته می‌رود تا تبدیل شود به بزرگداشتی برای بازماندگان متوفی و نه خود متوفی!
با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی، آمار فوتی های ناشی از این ویروس بقدری بالاست که در هر یک ساعت جان یک نفر را می‌گیرد. وضعیت اقتصادی در استان بیداد می‌کند و حقوق و درآمد مردم کفاف گذران زندگیشان را نمی‌‍‌‌‌دهد و از طرفی هم با آغاز کرونا هر کسی یک دغدغه ای برای خود دارد از شرایط اقتصادی گرفته تا ترس از کرونا که به صراحت می‌توان گفت اعصاب و روان مردم را درگیر خود کرده است.
متاسفانه این روزها بزرگترین معضل برای بازماندگان متوفیان کرونایی، هزینه کفن و دفن بالا میباشد. با انجام یک حساب سرانگشتی و با در نظر گرفتن زندگی کارمندی به این نتیجه می‌رسیم که باید مدت‌ها پیش از فوت، مبلغی را برای "جهیزیه آخرت" کنار گذاشت و البته بایستی امیدوار بود که به مرگ ناگهانی از دنیا نرویم چون اینگونه ممکن است مخارج کفن و دفن اطرافیان‌مان را حسابی شگفت زده کند!
در این میان نقش دلالان برای فروش قبر نیز نباید نادیده گرفته شود. دلالانی که در لباسی قانونی تحت عنوان مؤسسات برگزارکننده انواع مراسم‌ها فعالیت می‌کنند، با فاکتور کردن لیست‌های عجیب و غریبی از خدمات، تا جایی که بتوانند داغداران را سرکیسه می‌کنند.
در پایان انتظار میرود که مسئولین در این روزهای سخت و بحران اقتصادی نظری به جیب داغداران بیاندازند تا بلکه بازماندگان دغدغه شان فقط عزیز از دست رفته شان باشد نه تحمل هزینه های هنگفت کفن و دفن و....
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید