20:57|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1399 - 12:44
کد خبر: 15344
یادداشت:

جولان غذاهای خیابانی در روزهای کرونایی ارومیه

متاسفانه در ایام کرونایی در ارومیه شاهد فروش غذاهای خیابانی در سطح شهر هستیم که خود عاملی اساسی برای انتقال ویروس کرونا بشمار می‌روند و نظارتی بر این موضوع از طرف هیچ ارگانی وجود ندارد.
جولان غذاهای خیابانی در روزهای کرونایی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی ، قریب 9 ماه است که مردم را درگیر خود کرده است و متاسفانه آمار های مبتلایان به آن روز به روز بیشتر میشود. از اوایل شیوع این ویروس در استان فعالیت اکثریت رستوران ها محدود شد و فقط مجاز به ارسال غذا و سفارشات بیرون بر بودند.
متاسفانه در این میان عده ای هستند که بصورت دکه یا پشت وانت های خود اقدام به فروش غذاهای خیابانی کرده اند که از لحاظ بهداشتی وضعیت آنها چندان جالب نیست و اغلب مردم برای جا نماندن از شب نشینی هایشان مهمان این دکه ها و وانتی ها می‌شوند.
با توجه به هشدار های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی و در صورت عدم ضرورت کار در خانه ماندن متاسفانه شاهد آن هستییم که در خیابان های سطح شهری مردم روی این هشدارها پا می‌گذارند و همچنان توجهی نمی‌کنند.
با گذر از خیابان ها و مخصوصا ورودی های شهری می‌توان شاهد تجمع هایی در جلوی دکه ها و وانتی ها برای خرید غذا بود. برخی از این آنها میز و صندلی برای سرو غذا در اختیار مشتریان شان قرار می‌دهند.
اکنون سوالی که به ذهن می‌رسد این است که آیااین خریداران آگاهانه جان خود و عزیزانشان را به خطر می‌اندازند و هدفشان از رعایت نکرده محدودیت ها چه می‌باشد؟
مسئولان در کجای شهر خفته اند که نظارتی بر این مسائل وجود ندارد و این عوامل باعث افزایش انتقال برای ویروس منحوس کرونا می‌شود؟
در پایان انتظار داریم مردم برای سلامتی خود و عزیزانشان از حضور در چنین مکان هایی خودداری کنند و مسئولین نیز بایستی نظارتی دقیق بر این مسئله داشته باشند و مقررات و مجازاتی برای نقض کنندگان محدودیت ها،  در نظر بگیرند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید