09:28|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آبان 1399 - 13:15
کد خبر: 15339
یادداشت:

زباله گردی موضوعی شایع بین اقشار ضعیف و محروم ارومیه

تصویر مردان، کودکان و گاهی زنانی که تا کمر در سطل زباله رفته اند و جستجو می‌کنند، تقریبا برای همه ما تصویر آشنا و درد آوریست که نیازمند رسیدگی و مساعدت از سوی مسئولین می‎باشند.
زباله گردی موضوعی شایع بین اقشار ضعیف و محروم ارومیه

 سرویس اجتماعی باریش نیوز،  زباله گردی پدیده‌ای است که در تمام کشور خصوصاً در شهر های بزرگ به چشم می‌خورد، ارومیه نیز از این قاعده مستثنا نیست و در تمام نقاط شهر چه مناطق خوش‌نشین و چه فقیرنشین شاهد چنین پدیده‌ای هستیم.
این شغل جنسیت و سن و قد و قواره نمی‌شناسد و همه ما درگذر از خیابان‌ها حتماً زباله گردی را دیده‌ایم که تا کمر در سطل زباله خم‌شده و به دنبال مواد بازیافتی مانند بطری، قوطی و نظیر آن است.
این فعالیت‌ها یکی از مشاغل پرخطر بوده که همیشه باعث انتقال انواع بیماری پوستی، عفونتی، ویروسی و نظیر آن‌ می‌شود که در این ایام با وجود زباله‌های آلوده به ویروس کرونا زنگ خطری برای این افراد به صدا در آمده است.
در واقع می‌توان گفت زباله گردی علاوه بر شیوع انواع بیماری اثرات منفی دیگری از جمله رها شدن زباله‌ها روی زمین، ایجاد ترافیک و همچنین باعث دادن جلوه بدی به شهر می شود.
این فعالیت‌ها یکی از شغل‌های کاذب بوده که در دنیا رواج دارد و وسیله امرار و معاش میلیون‌ها انسان بوده به همین دلیل نمی‌توان با این پدیده مقابله کرد و اگر بخواهیم با زباله گردها مقابله کنیم و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهیم، باید برای اشتغال و معیشت این قشر از جامعه که تعداد زیادی را تشکیل می‌دهند فکری کنیم.
در پایان از مسئولین‌ انتظار می‌رود که زباله گردها را که جز قشر آشیب پذیر و دردمند جامعه محسوب می‌شوند،  از لحاظ اقتصادی بیشتر مورد حمایت شان قرار دهند.  



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید