11:25|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آبان 1399 - 12:51
کد خبر: 15337
یادداشت:

برنامه شاد ؛ ناشادی و استرس را برای دانش آموزان رقم می زند

اپلیکیشن شاد با هدف پر کردن جای خالی مدارس در دوران قرنطینه کرونایی از بدو ورودش به منازل دانش آموزان، مشکلات زیادی را با خود به همراه آورد به گونه ای که امکان ادامه تحصیل بخش زیادی از دانش آموزان را از بین برد.
برنامه شاد ؛ ناشادی و استرس را برای دانش آموزان رقم می زند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شبکه آموزشی دانش آموز یا همان "شاد"، قرار بود در روزهای کرونایی مرهم آموزش باشد، اما معلمان و اولیای دانش آموزان را گریبان گیر مسائل و مشکلات زیادی کرده است.
متاسفانه قطعی و وصلی‌ها و سرعت بسیار پایین و مشکلات شاد منجر به کوچ معلمان و دانش‌آموزان به اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی دیگر نظیر اسکایپ، واتس،اپ، تلگرام و... شده است. بیشترین گله‌ای که معلمان و خانواده‌ها از برنامه شاد دارند نرسیدن یا دیر رسیدن پیام‌ها در این برنامه است که متاسفنه این امر باعث ایجاد استرس زیادی در دانش آموزان شده است.
برنامه «شاد» از همان ابتدا مشکلات بسیار زیادی با خود به همراه داشت که متاسفانه با گذشت زمان نیز این مشکلات حل نشده است،  مشکلاتی که هر از گاهی با بالا گرفتن صدای خانواده‌ها و معلمان، مسئولان را مجبور به ارائه توضیحات و یا دست بردن در تنظیمات این برنامه می‌کرد.
 بسیاری از معلمان اظهار دارند که برنامه شاد به صورت مداوم در حال قطع شدن است. اگر قرار باشد دبیران ویدئویی از خود در شاد بارگذاری کنند برنامه به طور کل از دسترس خارج می‌شود و یا اینکه ساعت‌ها طول می‌کشد که ویدئو به دست دانش‌آموزان برسد و این امر نیز در حالی است که مدرسه تهدید کرده است اگر متوجه شود که دبیران،  دروس را از طریق واتساپ به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند با آنها برخورد می‌کند.
به نظر می‌رسد در شرایطی که پیام‌رسان “شاد” با مشکلاتی به لحاظ فنی مواجه است و البته هدف اصلی آموزش‌وپرورش از شکل‌گیری این شبکه کمک به جریان آموزش دانش‌آموزان و تسهیل مسیر است به ویژه آنکه امکان نظارت بالاتر می‌رود و از ورود افراد بدون احراز هویت در گروه‌های درسی دانش‌آموزان ممانعت به عمل می‌آید اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که هنوز برخی افراد موفق به نصب اپلیکیشن شاد نشده‌اند و در این شرایط اصرار آموزش‌وپرورش بر حضور الزامی تمام معلمان و دانش‌آموزان در بستر این پیام‌رسان قدری عجیب است .
اگر هدف پیشبرد جریان آموزش دانش‌آموزان و به پایان رساندن سال تحصیلی در بستر آموزش از راه دور است، چرا قدری منعطف‌تر عمل نکرده و تا حل مشکلات پیام‌رسان “شاد” اجازه آموزش در بستر سایر پیام‌رسان‌ها را از معلمان گرفته‌اند؟ دستاورد این روند ایجاد اختلال در جریان یادگیری دانش‌آموزان، آموزش مجازی آنها و گذاشتن باری اضافه بردوش معلمان و خانواده‌ها در روزهای کرونایی خواهد بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید