03:34|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آبان 1399 - 11:48
کد خبر: 15331
یادداشت:

نگرانی اصناف آذربایجان غربی از تعطیلات کرونایی

صاحبان بسیاری از مشاغل و اصناف در آذربایجان غربی در پیام های متعددی از خبر تعطیلی اصناف در شهرهای قرمز استان ابراز نگرانی کردند.
نگرانی اصناف آذربایجان غربی از تعطیلات کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همچنین در پی قرار گیری بسیاری از استانهای کشور در وضعیت قرمز کرونا ، رئیس جمهور به استانداران این اختیار را داد که در صورت صلاحدید تعطیلی ها را در شهرهای قرمز استان ها اعمال نمایند.
در فروردین ماه سال جاری نیز با تعطیلی، بسیاری از اصناف به علت جلوگیری از شیوع کرونا ، بسیاری از مشاغل ضررهای زیادی کردند و بعضا ورشکست شدند.
متاسفانه با شروع تعطیلات دغدغه بسیاری از اصناف برای پرداخت اجاره، چک و... آغاز می شود و  کاسبی که مغازه اش  را می‌بندد جدای از این مسائل خرج زندگی‌اش را چگونه می تواند  تامین کند. باید بسته‌های حمایتی به کار گرفته شود که مردم هم خیال‌شان از جان‌شان راحت باشد هم نان‌شان. کارگرهای روزمزد باید بدانند در دوران بیکاری اجباری، حقوقی می‌رسد و می‌توانند در روزها و شب‌‌های سخت کرونایی، چرخ زندگی‌شان را بچرخانند.
نکند کار به جایی برسد که برخی از مردم جانشان از کرونا در امان باشد اما همین جان به خاطر نان به خطر بیفتد؛ چرا که تامین مخارج زندگی آنهم در این شرایط بحران اقتصادی بسیار سخت و طاقت فرسا است.
در این میان مردم نگران وام، بیمه، مالیات و ... هستند. اگر کار نباشد، قطعا پولی هم نخواهد بود که قسط وام یا پول بیمه و .. پرداخت شود. دولت می‌تواند برای تشویق در خانه ماندن اعلام کند تا 6 ماه اقساط بانک‌های بدون هیچ سود و بهره‌ای عقب می‌افتد. مالیات و حق بیمه گرفته نمی‌شود. میزان یارانه‌ی کسانی که حقوق دولتی ندارند و شغل‌شان به خاطر کرونا تعطیل شده است، افزایش پیدا می‌کند.
نمایندگان مردم در مجلس  باید به جای وعده های پوچ و تو خالی به مردم و استیضاح این وزیر و آن وزیر که البته هیچ کدام نیز به مرحله عمل نرسید؛ باید فکری به حال معیشت مردم و همچنین اصناف، کارگران و افرادی که روز مزد هستند نمایند تا مردم بیشتر از این زیر بار تورم و کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن کمر خم نکنند، چرا که آنها نمایندگان مردم هستند نه نماینده دولت!

تعطیلی بدون تامین معیشت مردم مثل مُسکنی است که میخوریم و برای چند ساعت دردی که داریم خوب می کند اما با از بین رفتن تاثیرش دوباره درد به سراغ‌مان می‌آید و زمین را گاز می‌گیریم و از درد به خود می پیچیم که متاسفانه برای این درد هیچ درمانی نیست و گاها فقط با مسکن بطور موقت آرام می شود...
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید