14:28|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 26 آبان 1399 - 12:31
کد خبر: 15324
یادداشت:

خسارت هایی که کرونا به جامعه فرهنگی و هنری آذربایجان غربی وارد کرد

این روزها با اوج گرفتن بحران کرونا در آذربایجان غربی شرایط اقتصادی جامعه فرهنگی و هنری این استان به دلیل تعطیلی های اجباری، مناسب نیست و خسارت های بسیار زیادی به اقتصاد و معیشت هنرمندان وارد شده است.
خسارت هایی که کرونا به جامعه فرهنگی و هنری آذربایجان غربی وارد کرد

 سرویس فرهنگی باریش نیوز، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به عنوان بخشی از اقشار جامعه از بدو شیوع این بیماری منحوس در صف اول اطلاع رسانی و نیز روحیه بخشی به جامعه قرار گرفتند و با راه اندازی کمپین ها، اجرای برنامه های شادمانه، جشنواره های موضوعی، تهیه و تولید کلیپ با محتوای راه کارهای پیشگیری و مبارزه با کرونا و ... مسئولیت پذیری اجتماعی خود را علی رغم تمام آسیب هایی که متحمل شدند نشان دادند.
در آذربایجان غربی ، آسیب هایی که به این قشر پر تلاش و کم توقع وارد شد متاسفانه زیاد در سطح جامعه چون دیگر مشاغل دیده نشد، سینماها، تالارها، کلاس های گروهی آموزشگاه ها،فعالیت های موسسات و گروه های موسیقی، تئاتر و تجسمی و ... از زمان شیوع ویروس کرونا از اسفند  ماه سال گذشته عملا تعطیل شد.
التبه نباید فراموش کرد که کرونا باعث ایجاد شرایط خاص در کل کشور شده و این مسئله تنها مربوط به استان ما نیست و این وضعیت آسیب زیادی به همه صنوف وارد کرده است. اما در این میان جامعه فرهنگ و هنر شکننده تر از سایر صنوف است، چرا که این ویروس منحوس از زمان شیوع باعث تعطیلی کار و فعالیت آنها شده است.
بخش زیادی از فعالیت های آموزشی و حتی اقتصادی فرهنگ و هنر به گروهی بودن وابسته است. برپایی نمایشگاه در گالری ها، اجرای نمایش، تمرین تئاتر، برگزاری کنسرت و بسیاری از اقدامات دیگر وابسته به فعالیت گروهی هستد. اما شرایط کنونی سبب شده که همه این فعالیت ها متوقف شود که هم در بخش آموزش و هم در حوزه اجرا، اقتصاد هنر را با چالش جدی مواجه کرده است.
رسیدگی به مشکلات جامعه فرهنگ و هنر در آذربایجان غربی نه تنها در ایام کرونا بلکه بعد از این بحران نیز باید در اولویت کار مسئولان ذیربطقرار گیرد، چراکه بسیاری از صنوف پس از بحران کرونا می توانند خیلی زود به حالت عادی درآمدی باز گردند. اما صنوف فرهنگی و هنری به دلیل در اولویت نبودن در سبد هزینه های خانوار تا مدت ها پس از کرونا هم با چالش های اساسی مواجه خواهد بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید