07:50|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1399 - 12:17
کد خبر: 15302
یادداشت:

حقوق بازنشستگان کفاف حداقل های زندگیشان را نمی دهد

در سال جاری با عباراتی همچون افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان روبرو بودیم که البته این عبارت ها و همچنین وعده ها به حقیقت تبدیل شد! اما سوال اینجاست که با افزایش تورم و گرانی های لحظه ای آیا این حقوق کفاف هزینه های کمر شکن زندگی آنها را می دهد؟
حقوق بازنشستگان کفاف حداقل های زندگیشان را نمی دهد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با افزایش هر روز قیمت کالاهای اساسی سبد کالای خانوار بازنشستگان با چندرغاز دریافتی که دارند، هر روز کوچک و کوچکتر می شود. اگر عده بسیار محدودی از بازنشستگان  را فاکتور بگیریم، بسیاری از آنها حالا با اندک حقوقی که دریافت می کنند، زندگی بسیار سختی را می گذرانند.
متاسفانه حقوق اکثر بازنشستگان برای زندگی ناکافی است و کفاف حداقل ترین نیازهای زندگی آنها را در این شرایط سخت اقتصادی و تورم حاکم بر جامعه را نمی دهد و همین امر باعث سخت تر شدن زندگی آنه می شود.
تورم و گرانی های اخیر به هیچ وجه با درآمد بازنشستگان سازگاری ندارد، وقتی در کشور با تورم و گرانی روز افزون مواجه هستیم  و قیمت هیچ کالایی کنترل نمی شود و هر روز و هر دقیقه قیمت ها افزایش می یابد افزایش حقوق مبلغ اندکی به حقوق یا مستمری ها در هر سال مشکلی از زندگی آنها را حل نمی کند.
در این میان بیشترین آسیب به بازنشستگانی وارد شده که کمترین حقوق را دریافت می کنند چرا که بسیاری از آنها اظهار دارند که همان هفته اول حقوق دریافتی آنها پایان می یابد و بقیه ماه را با گرسنگی طی می کنند، یا با قرض روز را شب می کنند یا به سختی و درست زمانی که بدن آنها نیاز به استراحت و رسیدگی بیشتر دارد مجبور به روی آوردن به شغل دوم و انجام کارهای سخت و زیان آور می باشند تا شاید از این طریق بتوانند زندگی خود را بگذرانند.
هنوز بسیاری از بازنشستگان هستند که متاسفانه بعد از 30 سال خدمت و کار و تلاش هنوز مستاجر هستند، آنها مجبورند علاوه بر هزینه مسکن، هزینه خوراک، پوشاک و زندگی را با همین اندک حقوق مستمری یا بازنشستگی پوشش دهند، که این خود بسیار جای تاسف است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید