00:47|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1399 - 13:06
کد خبر: 15298
یادداشت:

کارگرانی که با کرونا قرارداد بسته اند/ بی انصافی همیشگی در حق کارگران

با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی قشری که بیشترین آسیب را می‌بینند کارگران هستند که بایستی نهادهای ذیربط فکری برای بهبود زندگی آنها بیاندیشند.
کارگرانی که با کرونا قرارداد بسته اند/ بی انصافی همیشگی در حق کارگران

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا زندگی کارگران را از ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار داده است؛ احتمال شیوع بیماری کرونا در کارخانجات و محیط های کارگری،کاهش تولید، بیکاری بخشی از کارگران و تنگنای معیشتی از جمله تبعات گسترش این بیماری به شمار می‌رود.
با توجه به همه گیری این ویروس شاهد دورکاری اکثر کارمندان و غیبت کارفرما ها در کارنجات بوده ایم ولی در این میان کارگران تنها قشری هستند که بدست فراموشی سپرده شده اند، که اغلب مبتلا به کرونا شده اند.
می‌توان گفت کارگران با کرونا قرارداد بسته اند و با شرایط اقتصادی مجبورند که به فعالیت خود ادامه دهند و دنبال روزی حلال برای گذران زندگی شان باشند ولی چه کسی به فکر آنهاست ؟
برخی از کارگران از ترس اینکه اخراج بشوند بیماری خود را پنهان می‌کنند ویا بزور کارفرما مجبورند تحت هر شرایطی به موقع سر کارشان حاضر باشند.
اکثریت کارگران به مهیا نبودن محیط کار از لحاظ بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعتراض دارند ولی هیچ کسی پاسخگوی این اعتراض آنها نیست.
بی شک، بحران ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان غربی، بیش از همه کارگران، به ویژه کارگران مشغول در کارخانجات تحت فشار همه جانبه قرار می‌گیرند و زندگی خود را به سختی به سر می‌برند.
با توجه به این وضعیت انتظار می‌رود دولت و مسئولین نگاهی به وضع سلامت اقتصادی، جسمی و روحی کارگران داشته باشند و فکری به حال خلاصی آنها از ان شرایط بیاندیشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید