23:42|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1399 - 11:34
کد خبر: 15286
یادداشت:

کرونا و بیکاری امان کارگران فصلی را بریده است

گسترش ویروس کرونا و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی و دیگر مشاغل کارگران فصلی را با بحران بیکاری روبرو کرده است.
کرونا و بیکاری امان کارگران فصلی را بریده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز،کارهای فصلی به شغل هایی گفته می‌شود که بنا به طبیعت کار و ماهیت آن، فقط در فصل ها و زمان های مشخص و معینی از سال صورت می پذیرد.
امسال مشکلات کارگران ساختمانی و فصلی دو چندان شده و علاوه بر مشکلاتی که سال های گذشته گریبان‌گیر این قشر بود، امسال کرونا نیز اضافه شده و فشارهای معیشتی را بیشتر و بیشتر کرده است.
کارگران ساختمانی و فصلی در واقع افرادی هستند که کمترین حق و حقوق را دارند و اگر در هنگام کار اتفاقی برای آنان بیفتد هیچ نهاد و فردی مسئولیتی در قبال آنها ندارند.
کارگران بیکار شده و روزمزد ساعت 6 صبح به میدان‌های کارگری شهر می‌روند و ساعت‌ها در انتظار کارفرما می‌نشینند، در این میدان‌ها خبری از رعایت فاصله اجتماعی هم نیست و می‌توان صدها کارگر بیکار را مشاهده کرد که برخی حتی حاضر به کار کردن با نصف یا یک‌سوم دستمزد روزانه هم هستند، اما خبری از کارفرما هم نیست و همه از ترس کرونا کار ساختمانی را تعطیل کرده اند.
یکی از عمده مشکلات کارگران فصلی، تحت پوشش نبودن از نظر بیمه است؛ کارگران خواستار این امر هستند که به این موضوع توجه شود.
این افراد در حالی نه بسته حمایتی می گیرند و نه بیمه بیکاری، که مجبور هستند برای تهیه لقمه نانی تلاش کنند و حتی خطر ابتلا به بیماری را به جان بخرند. 
یک کارگر فصلی ممکن است در طول یک ماه فقط چند روز مشغول به کار باشد که این امر امرار معاش کارگران را با مشکل مواجه می‌کند. به دلیل تعداد زیاد کارگران فصلی، آرزومندیم طرح جامعی برای حل مشکلات بیمه از سوی دولت و مسئولین اندیشیده و تصویب شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید