23:16|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1399 - 13:28
کد خبر: 15270
یادداشت:

بیکاری در آذربایجان غربی بیداد می کند

امروزه بیکاری که منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی محسوب می شو، یکی از معضلات اصلی اکثر استان های کشور است و آذربایجان غربی نیز از این مسئله مستثنی نیست.متاسفانه این استان با وجود برخورداری از منابع طبیعی و معادن غنی همچنان از معضل بیکاری رنج می برد.
بیکاری در آذربایجان غربی بیداد می کند

سرویس اجتماعی باریش نیوز،بر اساس آمار رسمی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، 45هزار و 746 نفر فارغ التحصیل بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد که در این میان بالاترین نرخ بیکاری مربوط به شهرستان سردشت و کمترین نرخ مربط به ماکو می باشد.
افزایش نرخ بیکاری در این استان، زنگ خطری می باشد که زمینه های بروز بحران بیکاری را با ورود قشر جدیدی از جمعیت تحصیلکرده فراهم می سازد. متاسفانه در این میان بی توجهی به نیروی کار ماهر و تحصیلکرده واقعی به افزایش بیکاری در استان بیشتر دامن زده است.
بسیاری از جوانان بیکار استان اظهار دارند که با توجه به اینکه دولت اقتصاد کشور را در دست دارد و پروژه های عمرانی را مدیریت می کند باید خود را ملزم به ایجاد اشتغال بداند. چرا که در این میان آمار خروجی دانشگاه ها مشخص و چشم امید جوانان بیکار این استان در انتظار ایجاد اشتغال پایدار و رهایی از سرگردانی است.
آذربایجان غربی در بسیاری از زمینه ها از جمله منابع طبیعی، کشاورزی و.. دارای پتانسیل های بالایی می باشد و با سرمایه گذاری بیشتر دولت و بخش خصوصی در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، دامداری و... فرصت های شغلی قابل توجهی در استان می توان ایجاد کرد.
در این میان ایجاد اشتغال مناسب برای نسل جوان و حل معضل بیکاری و رسیدگی به مشکلات قشر جوان می تواند از راه رسیدن به دیگر معضلات اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.
بیکاری میتواند پیامد های جبران ناپذیری از جمله؛ فقر ،افزایش جرایم اجتماعی، اعتیاد، طلاق و سایر بزهکاری های اجتماعی داشته باشد پس رسیدگی به این امر امری بسیار مهم می باشد که نباید از چشم مسئولین دور بماند.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید