08:12|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1399 - 12:06
کد خبر: 15251
یادداشت:

لزوم ازدواج های بدون مراسم در بحران کرونا / بله به ازدواج ساده در ایام کرونا

با شیوع و گسترش ویروس کرونا در آذربایجان غربی، واقعا چه اشکالی دارد که عروس و داماد بدون گرفتن عروسی و با یک مراسم ساده و کم جمعیت زندگی مشترک خود را آغاز کنند؟ و با این کار هم از جهش این ویرس در میان اعضای خانواده و عزیزان خود جلوگیری نمایند و هم از بسیاری از خرج های هنگفت و هزینه بر عروسی ، و به جای اسراف ، این هزینه ها به عنوان یک سرمایه برای عروس و داماد در این شرایط بحران اقتصادی و تورم پس انداز شود.
لزوم ازدواج های بدون مراسم در بحران کرونا / بله به ازدواج ساده در ایام کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  با توجه به شروع ماه ربیع الاول برخی از خانواده ها بدن توجه به همه گیری ویروس کرونا مخفیانه به برگزاری مراسم عرسی می پردازند که این امر در این شرایط بسار خطرناک بوده و می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و در این میان بیشترین آسیب در مرحله اول متوجه خود اعضای برگزار کننده مراسم خواهد شد.
امروز با توجه به شیوع این ویروس منحوس دیگر نمی تو.ان مراسم ازدواج را همچون گذشته برگزار کرد، پس زوج های جوان نباید منتظ پایان کرونا بمانند و بهتر است که بدون برگزاری مراسم و به شکل ساده تری پا به خانه بخت بگذارند؛ چرا که به هیچ وجه مشخص نیست که پایان کرونا چه زمانی خواهد بود.
 لازم است جوانان بر این امر واقف باشند که با وجود کرونا نوع مراسم ازدواج دیگر نمی تواند مانند قبل باشد و قطعا بدون برگزاری مراسم و جشن عروسی می توانند به لذت زندگی مشترک برسند. بخصوص امروز که بسیاری از جوانان این استان دغدغه های اقتصادی بسیاری دارند، می توانند با برگزر نکردن عروسی، هم در آغاززندگی خود از خرج های اضافی و اسراف هایی که در این مراسم ها بود جلوگیری نمایند و هم از جان خود و عزیزانشان محافظت کنند.
در ایام قبل از کرونا تشریفات مراسم ازدواج بسیار بیشتر از نیازهای یک زندگی بود که با شیوع کرونا باعث شده این روش برگزاری ها کمرنگ شود و جای خود را به مراسم بسیار ساده و بدون اسراف داده است.
کرونا نشان داد همه افراد جامعه چه غنی، چه فقیر، تنها با تکیه بر فرهنگ و همگرایی می توانند سبک برگزاری مراسم ازدواج شبیه به هم برگزار نمایند و هیچ حس شرمندگی برای این اقدام پسندیده تصور نکنند؛ چرا که با این کار هم از اسراف و هزینه های اضافی جلوگیری می شود و هم سلامت افراد جامعه در این بحران به خطر نمی افتد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید