17:22|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1399 - 11:47
کد خبر: 15245
یادداشت:

جدال هم زمان با سرطان و گرانی / بیماران سرطانی و دغدغه گرانی دارو

بیمارا سرطانی در این روزها علاوه بر تحمل دردهای جسمی، رنج های دیگری مثل مانند دغدغه های ناشی از گرانی دارو و همچنین کمبود برخی از داروها، که تاثیر بسزایی در بهبود شرایط بیماری دارند روبرو هستند.
جدال هم زمان با سرطان و گرانی / بیماران سرطانی و دغدغه گرانی دارو

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روزها که شرایط سخت و بحران اقتصادی از هر طرف فشارهای زیادی را بر مردم وارد کرده است زندگی برای خانواده هایی که بیماران سرطانی دارند و اوضاع مالی خوبی ندارند بسیار سخت و طاقت فرسا شده است؛ چرا که این افراد علاوه بر تحمل رنج و درد ناشی از بیماری، باید با مشکلاتی همچون دغدغه های ناشی از گرانی لحظه ای داروها و همچنین کمبود بعضی از داروها به دلیل تحریم و... را تحمل نمایند.
داروهای بیماران سرطانی ممکن است ، ظرف مدت یک ماه فرد را مجبور به پرداخت میلیون ها تومان، پول کند که این هزینه ها با درآمدهایی که مردم دارند اصلا  جور در نمی آید. وضعیت ناگوار بیماران سرطانی و ناتوانی آنها در تهیه بعضی از داروهایشان دردی است که با حرف و تذکر مسئولان رفع نمی شود و زمان آن رسیده که مسئولان به مرحله عمل پا بگذارند.
در شرایط فعلی که همه درگیر بحران کرونا در استان هستند، ناتوانی در پرداخت هزینه های بالای داروها از طرفی و کمبود برخی از داروها در بیمارستان ها و داروخانه ها از طرف دیگر سبب شده تا خیل نامه ها و طومارهای مددجویانه خانواده های درمانده بیماران سرطانی آذربایجان غربی که زیر بار قیمت های سرسام آور داروهای مورد نیاز کمر خم کرده اند، مسیر طولانی را طی کنند تا شاید از دست مسئولان کاری برآید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید