01:53|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1399 - 11:42
کد خبر: 15244
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با باریش:

لزوم وحدت هرچه بیشتر مسلمانان در خصوص توهین به صاحت مقدس پیامبر اسلام

مسئله وحدت میان مسلمانان در شرایطی که با توهین به صاحت مقدس پیامبر اسلام از سوی رئیس جمهور فرانسه و نشریات این کشور روبرو هستیم بیشتر از هر زمان دیگری لازم و ضوری است.
لزوم وحدت هرچه بیشتر مسلمانان در خصوص توهین به صاحت مقدس پیامبر اسلام

سرویس فرهنگی باریش نیوز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز،  ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق (ع ) و آغاز هفته وحدت، با بیان این مطلب گفت: مسئله وحدت امری است که تمام ادیان آسمانی بر  اهمیت آن تاکید دارند و قرآن کریم نیز نه فقط مسلمانان را بلکه همه ادیان آسمانی را به وحدت با مسلمین دعوت کرده است. بنابراین وحدت امری است که هم دین و هم عقل به آن الزام می کند.
وی در ادامه، به اهمیت وحدت میان همه ادیان، بخصوص برادران و خواهران مسلمان  که در کنار هم زندگی می کنند پرداخت و گفت: این اتحاد باعث می شود دشمنانی که امروز آماده هستند از طرق مختلف وحدت میان مسلمین را بهم بزنند و از طریق گروه های افراطی، مسئله وحدت را خدشه دار کنند در این راه شکست بخورند؛ بخصوص که در روزهای اخیر شاهد اهانت مقامات و نشریات فرانسوی به رسول مکرم اسلام بودیم باید با استفاده از این وحدت در قبال پیروی از نبی مکرم اسلام، تجلی بیشتری پیدا بکند و با وحدت و اتحاد میان مسلمانان بتوانیم، این ارزش های دینی و الهی ر در جامعه پیاده کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شبستری در ادامه به خطراتی که می تواند وحدت مسلمین را تهدید نماید اشاره کرد و گفت: امروز گروهک های افراطی و تروریستی بنام اسلام و مسلمین متاسفانه بیشترین ضربه را به اسلام وارد می کنند و در این میان باید همه مسلمانان در همه مذاهب به خطرات این گروهک های تروریستی واقف بوده و آنها را در هر شرایطی از خود طرد کرده و اجازه ندهند در افکار آنها نفوذ نمایند تا وحدت در جامعه پایدار شود و زیر سایه این اتحاد بتوانیم مسیرهای پیشرفت را برای همه مسلمانان هموار نماییم.
وی در پایان، به اهمیت کلمه وحدت در مقام عمل اشاره کرد و گفت: وحدت مسلمانان نباید فقط در حد شعار باشد بلکه باید در مقام عمل هم بتوانیم آن را پیاده کنیم و لازمه آن این است که هم اندیشی ها و گردهمایی هایی مابین علما و دانشمندان مذاهب مختلف اسلامی بیشتر شود که چه بسا این کارها سبب شود دل ها بیشتر به هم نزدیک شود و نقاط ابهام و اختلاف به نقاط وحدت تبدیل شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید