15:35|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1399 - 10:28
کد خبر: 15234
یادداشت:

اخذ بیمه اجباری از دانش آموزان در ارومیه

تعدادی از والدین دانش‌آموزان ارومیه ای با ارسال پیام‌هایی از اخذ وجه برای تحت پوشش قرار دادن بیمه فرزندانشان خبر می‌دهند؛ در حالی که این دانش‌آموزان با توجه به شیوع کرونا به مدرسه نمی‌روند.
اخذ بیمه اجباری از دانش آموزان در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، بیمه دانش آموزی همانطور که از نامش پیداست، مخصوص قشر دانش آموز بوده و معمولا از ابتدای مهر ماه تا پایان سال تحصیلی دارای اعتبار میباشد.
 امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا دانش آموزان از همان ابتدا  ، سال تحصیلی خود را با کلاس های مجازی و غیر حضوری شروع کردند و نیازی به حضور دانش اموز نبوده که تحت پوشش بیمه قرار بگیرد .
در واقع میتوان گفت در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس و آموزش به صورت مجازی،بیمه حوادث دانش آموزی دیگر تعریف همیشگی خود را از دست  داده است .
به طورطبیعی، زمانی که دانش آموزان در منزل هستند و در محیط آموزشی مدارس حضوری جدی  ندارند ، بر همین اساس مسئولیتی را متوجه آموزش و پرورش نمی کند.
والدین بر این باورند که اخذ بیمه اجباری برای دانش آموزان یک مسئله اقتصادی است و ربطی به موضوع بیمه دانش آموزان  ندارد .
درست است که حق بیمه‌ دانش آموزی برای والدین یک دانش آموز مبلغ زیادی نیست  اما با محاسبه همه دانش آموزان مشخص خواهد شد که چه رقم هنگفتی بابت این بیمه ها پرداخته می شود.
این روزها دغدغه اصلی والدین و دانش آموزان نبود و هزینه های زیاد بسته های اینترنت ، خرابی و نبود تبلت ، گوشی هوشمند می باشد که هیچ بیمه و نهادی حاضر به رفع این مشکلات نمی باشد .
با توجه به شرایط فوق الذکر انتظار می رود که مسئولین به این موضوع رسیدگی کرده و دغدغه بسیاری از والدین را در این زمینه رفع نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

فاطمه بقایی
1399/08/07 - 02:46

بله واقعا مدرسه بچه های منم حق بیمه رو مطالبه کردن و علاوه بیمه همچنان برای واریز شهریه ها هم اصرار میکنن در صورتی ک مدارس هییت امنایی ب مدارس دولتی تغییر ماهیت دادن ولی شهریه مطالبه میکنن