10:27|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 06 آبان 1399 - 09:40
کد خبر: 15232
یادداشت:

تغییر مسیر بورس / خشم و نگرانی مردم از سرمایه های بر باد رفته خود

طی ماه های گذشته عدم شفافیت در بازار بورس موجب سلب اعتماد مردم شده و این وضعیت در حالی است که قرار بود سرمایه های خرد به این بازار هدایت شود و تلاطم دیگر بازارها در این بازار تنظیم شود، اما متاسفانه در این میان بسیاری از مردم سرمایه خود را از دست دادند.
تغییر مسیر بورس / خشم و نگرانی مردم از سرمایه های بر باد رفته خود

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها نگاه بسیاری از مردم به تابلوی بورس خیره مانده است و هر خبری از بازار سهام می تواند آنها را نا امید و عصبانی و یا بصورت موقت امیدوار نماید. جذابیت بازار سهام و رشد بورس، سبب شد بساری از مردم وارد این بازار شوند. افرادی که بخشی از دارایی خود را تبدیل به پول نقد کردند و به بورس آمدند. بعضی از آنها ماشین خود را فروختند، برخی دیگر وام هایی با مبلغ بالا گرفتند و بسیاری نیز حتی تا فروش خانه خود پیش رفتند و در بورس سرمایه گذاری کردند که متاسفانه اکثر آنها در این راه متضرر شده و کل سرمایه خود را از دست دادند.
از آنجایی که تبلیغات عمومی برای فعالیت در بورس بسیار بالا بود و در این میان مردم نیز فکر می کردند که این بازی باخت ندارد، باعث شد که مردم عادی دارایی های خود را بفروشند و وارد بورس شوند؛ یعنی در واقع افرادی وارد این عرصه شدند که هیچ دانش بورسی نداشتند.
بسیاری به امید سودهای بالا و رویای رشد یکباره سرمایه وارد بازار سهام شدند؛ اما روند بازار سهام طی دو ماه اخیر مسیری متفاوت از گذشته را طی کرد و همین تغییر مسیر خشم و نگرانی مردم را به همراه داشت.
در پایان اینکه مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات و بدون تخصص نه تنها وارد بازار بورس بلکه وارد هیچ بازاری نشوند چرا که بدون تدبیر و تخصص بساری ازمردم وارد این عرصه شدند و در این راه یک شبه تمام سرمایه خود را از دست دادند و این امر عواقب روانی و اقتصادی جبران ناپذیری را برای افراد در پی خواهد داشت.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید