11:54|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1399 - 09:51
کد خبر: 15222
یادداشت

هشدار برای مسئولان آذربایجان غربی / اقشار ضعیف و کم درآمد توان خرید ماسک را ندارند

قیمت بالای ماسک با وجود کیفیت پایین به معضلی برای اقشار کم درآمد و بخصوص کارگران آذربایجان غربی تبدیل شده است؛ بطوریکه برخی از استفاده از ماسک منصرف شده ویا از یک ماسک یکبار مصرف مجبورند چندین بار استفاده نمایند که این خود می تواند خطراتی جبران ناپذیر به همراه داشته باشد.
هشدار برای مسئولان آذربایجان غربی / اقشار ضعیف و کم درآمد توان خرید ماسک را ندارند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با فراگیر شدن شیوع ویروس کرونا درآذربایجان غربی، تهیه مواد ضدعفونی و ماسک و انجام مراقبت های بهداشتی به اولویت نخست شهروندان و خانواده ها تبدیل شده است. اما در این میان افرادی هستند که به سبب تنگی معیشت و دست به گریبان بودن با انواع مشکلات، توان مالی برای تهیه اقلام مورد نیاز را ندارند، مضاف بر اینکه در مناطق حاشیه نشین به واسطه تراکم جمعیت و پایین بودن کیفیت زندگی، خطرات شیوع ویروس نیز به مراتب بالاتر است.
با توجه به شرایط بحرانی کرونا در این استان و تاکید مسئولان بر استفاده از ماسک باید ساز و کاری را نیز برای عرضه ارزان قیمت یا تحویل رایگان به مناطق حاشیه نشین و کم برخورداربیاندیشند، در غیر این صورت با افزایش ابتلا به کرونا در این مناطق شاهد هزینه هایی بسیار بالاتر و غیرقابل جبران در استان خواهیم بود.
پس لازم و ضروری است با توجه به پاییز و زمستان سختی که از نظر شیوع کرونا در پیش داریم تدابیری از جمله در اختیار قرار دادن ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق کم برخوردار استان اندیشیده شود تا شاهد عواقب جبران ناپذیر این امر در استان نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید