08:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1399 - 11:24
کد خبر: 15218
یادداشت:

نا امیدی برخی از بیماران خاص از تهیه واکسن آنفولانزا / زیر سایه بی تدبیری مسئولان آذربایجان غربی

با توجه به شرایط حاد و بحرانی کرونا در آذربایجان غربی و درگیری مردم با این ویروس و شباهت علائم این بیماری با آنفولانزا، تزریق واکسن آنفولانزا را بیش از سال های گذشته دارای اهمیت کرده است.
نا امیدی برخی از بیماران خاص از تهیه واکسن آنفولانزا / زیر سایه بی تدبیری مسئولان آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ در این میان بیماران خاص بیشتر از همه نیاز مبرم و حیاتی به این واکسن دارند که متاسفانه بنا به وعده های دانشگاه علوم پزشکی استان برخی از این بیماران هنوز از دریافت واکسن آنفولانزا بی بهره هستند و این امر باعث نگرانی در این افراد شده است.

بر اساس اعلام متخصصان بیماری های عفونی هفته آخر شهریور ماه و هفته ابتدایی مهر ماه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا است و این در حالی است با ورود به ماه آبان هنوز بسیاری از بیماران آسیب پذیر در بلاتکلیفی تزریق این واکسن به سر می برند.

متاسفانه هفته ها از زمان اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر توزیع واکسن آنفولانزا می گذرد، اما این واکسن نه در داروخانه های این استان پیدا می شود و نه در بسیاری از مراکز بهداشت، و بسیاری از این داروخانه ها هیچ اطلاعی درباره نحوه توزیع واکسن ندارند و آنها از جزئیات بی خبر هستند.

متاسفانه این بی تدبیری ها در استان در حالی صورت می گیرد که زمان موث تزریق واکسن نیز به اتمام رسیده است و این مسئولین بیخیال همچنان به وعده های بی پایه واساس خود ادامه می دهند و دریغ از کوچکترین اقدام و تدبیر برای حل این مشکل که البته باید خاطر نسان کرد، اگر تدبیری هم صورت بگیرد بسیار دیر شده است.

حال سوال بسیاری از مردم اینجاست که این واکسن ها در واقع کجا هستند؟
چرا هنوز هیچ واکسنی میان داروخانه های استان توزیع نشده است؟
و در آخر، تکلیف بیماران خاص در این شرایط بحرانی کرونا چیست و چه کسی مسئولیت سلامت آنها را بر عهده خواهد گرفت؟

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید