08:30|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 30 مهر 1399 - 08:38
کد خبر: 15208
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

تشخیص سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری

تشخیص این نوع سقط جنین از زمان تشخیص بارداری تا ۱۲ هفته بارداری صورت می‌گیرددکه اگر تعداد دفعات سقط جنین تا ۳ بار تکرار شود به آن سقط مکرر گفته می‌شود.
تشخیص سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش‌نیوز، در پاسخ به سوال مخاطبان در مورد تعریف سقط جنین در سه ماهه اول بارداری اظهار کرد: تشخیص این نوع سقط جنین از زمان تشخیص بارداری تا ۱۲ هفته بارداری صورت می‌گیرد.

وی گفت: اگر تعداد دفعات سقط جنین تا ۳ بار تکرار شود به آن سقط مکرر گفته می‌شود.

دکتر حبیب زاده عنوان کرد: شایع ترین علل سقط در واقع ناهنجاری های کروموزومی می‌باشد یعنی به هر دلیلی بچه در بررسی‌های ژنتیک مشکل داشته باشد می‌تواند باعث سقط شود.

وی ادامه داد: دلیل دیگر اختلالات ساختمانی جنین می‌باشد که ممکن است منجر به سقط شود همچنین در بیمارانی که سقط مکرر انجام می‌دهند اگر جنینی در دست دارند بهتر است روی آن آزمایش ژنتیک انجام دهند که به ندرت پیش می‌آید مادری مراجعه کند و نمونه جنین را با خود برای بررسی ژنتیک داشته باشد ولی توصیه ای که می شود این است که بهتر است جنین از لحاظ ناهنجاری‌های کروموزومی بررسی شود‌.

دکتر حبیب زاده عنوان کرد: علت دیگر سقط مکرر در واقع مشکلاتی هستند که در مادر وجود دارند و بهتر است که قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنند که هم بررسی ژنتیک برای آنها انجام شود و هم اگر بیماری زمینه‌ای از قبیل: بیماری‌های اتوایمیون و بیماری‌های تورومبوتیک، مشکلات تیروئید ، دیابت یا اختلالات ایمنی و حتی بعضی عفونت ها که در واقع در اصطلاح به تورچ معروف اند بوسیله پزشک بررسی شوند چه بسا ممکن است این بیماران حتی قبل از اقدام به بارداری یک سری دارو ها مصرف کنند.

متخصص زنان،زایمان و نازایی در ارومیه در پایان تصریح کرد: بانوانی که مشکل سقط مکرر جنین دارند قبل از بارداری مجدد حتما به پزشک خود مراجعه کنند.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، نرسیده به برج آسمان، مجتمع زیتون، طبقه 2 واحد 3

شماره تماس: 09153414736-33431204

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید