01:32|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1399 - 12:20
کد خبر: 15198
یادداشت:

ضرورت مناسب سازی معابر و فضای عمومی در ارومیه ویژه ناتوانان جسمی

ناتوانان جسمی، معلولان و جانبازان ، بخشی از افراد جامعه اند که همچون سایرین نیازمند دسترسی و استفاده از امکانات و خدمات عمومی هستند .
ضرورت مناسب سازی معابر و فضای عمومی در ارومیه ویژه ناتوانان جسمی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، رشد و توسعه جوامع ، ایجاد فضای عمومی مناسب جهت استفاده همه اقشار جامعه از خدمات و امکانات عمومی به منظور جابجایی بهتر انسان و دسترسی آسانتر در سطح شهری است.

شهر را نباید فقط محل سکونت دسته ای از افراد و مرکز قراردادها دانست، بلکه متشکل از روحیات افکار و آداب و رسوم معتقدات و احساسات خاص همه افراد جامعه می باشد. در واقع یکی از مهم ترین ساکنان شهر که توجه کمتری به آنها می شود معلولان ، جانبازان و سالمندان می باشند. 

مناسب نبودن معابر و فضای عمومی در ارومیه برای معلولان موجب محرومیت آنها در رفت و آمد در فضای عمومی می شود. 

در شرایطی که معلولان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند کوچک ترین کاری که میتوان در میان این همه مشکلات آنها انجام داد مناسب سازی معابر و فضای عمومی برای آسان تر شدن رفت و آمد آنها می باشد.

مناسب سازی معابر شهری صرفا به منظور استفاده جانبازان و معلولین نمی باشد بلکه سالخوردگان و سالمندان زیادی هم در شهر زندگی میکنند که می توانند به واسطه این مناسب سازی معابر براحتی و بدون کمک دیگران در محدوده شهری تردد کنند.

ارتقا شیوه زندگی معلولان با مناسب سازی معابر و فضای عمومی تحقق می یابد.

مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری ، مراکز اداری ، تفریحی و ورزشی و وسایل نقلیه عمومی با وضعیت جسمی جانبازان و ناتوانان جسمی و حرکتی و سالمندان از اصولی است که اجرایی آن توسط مسئولین مسبب راحتی هرچه بیشتر معلولین می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید