07:01|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1399 - 10:49
کد خبر: 15195
یادداشت:

درد مردم آذربایجان‌غربی گرانی است که درمانی ندارد!

این روزها فشار ناشی از تحریم و افزایش لحظه ای نرخ ارز و بحران اقتصادی، سفره های مردم را کوچکتر کرده است.
درد مردم آذربایجان‌غربی گرانی است که درمانی ندارد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها که فشار ناشی از تحریم و افزایش لحظه ای نرخ ارز و بحران اقتصادی، سفره های مردم را کوچکتر کرده و مشکلات معیشتی روز به روز مردم را غمگین و رنجورتر از روز گذشته ساخته است، انتظار مردم آذربایجان غربی این است که در این شرایط سخت مسئولان با پرداختن به ریشه مشکلات و اجرای راهکاری هوشمند و سریع ، بخشی از آلام و رنج آنها را کاهش دهند.


ولی متاسفانه در این میان، شعارها و وعده های بی اساس مسئولین بر رنج و سختی مردم بیشتر از پیش می افزاید.


حال سوال اینجاست، مسئولین استانی جه میزان از فشار و سختی مردم آگاهی دارند؟ و چگونه می توانند از درد و رنج آنها بکاهند؟


امروز محال است اگر از یک شهروند پرسیده شود عمده ترین درد شما از ناحیه اقتصادی چیست ، همه به یک کلمه اشاره نکنند و آن هم گرانی واژه آشنا و مانوس برای مردم این استان در طی چند سال اخیر است.


در واقع نه تنها تورم بلکه روند رشد قیمت ها و حتی کمبود برخی از اقلام خوراکی در چند هفته اخیر بخصوص در شهر ارومیه که در حال حاضر روغن و مرغ از مهم ترین این اقلام بشمار می روند، مردم را خسته تر از همیشه کرده است.


مردم آذربایجان غربی در چند ماه اخیر هر روز با یک بحران اقتصادی جدید روبرو شده اند و این معضل و بحران در این شرایط سخت اقتصادی و در کنار آن بحران کرونا اصلا منطقی و خوشایند نیست و این همه سختی و فشار سزاوار این مردم نیست.


امروز خریدن سفره دیگر معنای سابق را برای مردم آذربایجان غربی ندارد، چرا که روز به روز خالی تر از غذاهای خوش عطر این سرزمین می شود و برخی از این مردم حتی به خوردن نان و پنیری ساده هم قانع شده اند.


بسیاری از کارشناسان معتقدند در شرایط کنونی که قیمت های لجام گسیخته بر جامعه حاکم شده مردم فقیر روز به روز فقیرتر ، مردم متوسط فقیر و مردم غنی نیز غنی تر می شوند؛ چرا که تاثیرات ارزی، سکه و مسکن و... فقط می تواند اموال قشر مرفه و فاصله مردم فقیرتر را با این امکانات بیشتر کند.


در روزهایی که کرونا شرایط معیشتی سختی را برای مردم استان بوجود آورده، این گرانی و شرایط بد اقتصادی هم از کرونا کم ندارد و با افزایش ساعتی کالاها کمر مردم زیر بار این فشارها نه تنها خم، بلکه به آستانه شکستگی رفته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

بابارضا
1399/07/28 - 22:34

ممنون که حرف و دل مردم را گفتی واقعا گذران زنگی برای اکثر مردم سخت است