16:07|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مهر 1399 - 11:33
کد خبر: 15192
یادداشت:

رواج آپارتمان سازی غیر اصولی در ارومیه

آپارتمان سازی غیر اصولی در ارومیه همچنان در حال رشد است و برج ها و ساختمان های چند طبقه در کوچه های تنگ و باریک سر به آسمان می کشند.
رواج آپارتمان سازی غیر اصولی در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، رواج آپارتمان سازی غیر اصولی در ارومیه امروزه به عنوان یک چالش در شهر تبدیل شده است.

ساختمان های ویلایی زیبا و قدیمی تخریب و جای آنها یک شبه آپارتمان ها و برج های آسمان خراش رشد می کند که در نهایت اصول شهرسازی را به ویرانی می کشاند.

شهرداری و مدیریت شهر نیز باید جلوی این رشد آپارتمان سازی را بگیرند ولی این امر از سوی این دو ارگان در ارومیه خیلی کم احساس می شود. 

در این میان اگر به کوچه پس کوچه های شهر سر بزنید دیگر آن ساختمان های قدیمی و صمیمیت همسایه ها را نخواهید دید و آن چه که دیده می شود آپارتمان های سر به فلک کشیده شده در کوچه های باریک و کم عرض است. 

یکی از مشکلات بزرگ در ساخت وساز شهری ارومیه ساخت آپارتمان در کوچه های 10 و 12 متری است که جان شهروندان را نه تنها در آتش سوزی بلکه در زلزله و حوادث طبیعی دیگر تهدید می کند چون ماشین های آتش‌نشانی قادر به حرکت در آن کوچه های تنگ نیستند. 

توسعه و آبادانی یک شهر زمانی محقق خواهد شد که قوانین و مقررات ساخت و ساز در آن شهر رعایت شود که انتظار می رود این عملکرد از سوی مدیران شهرداری ارومیه اجرایی شود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید