15:27|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 27 مهر 1399 - 09:54
کد خبر: 15189
یادداشت:

لزوم برطرف شدن تبعیض بین رشته های ورزشی، در آذربایجان غربی

بدون شک، آذربایجان غربی دارای ظرفیت های بسیار بالا و استعدادهای بی شماری در حوزه ورزش می باشد؛ چرا که بسیاری از قهرمانان جهانی در رشته های مختلف ورزشی برخاسته از این خطه هستند.
لزوم برطرف شدن تبعیض بین رشته های ورزشی، در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، علیرغم کسب افتخارات بین المللی از سوی ورزشکاران این استان در رشته های مختلف ورزشی، متاسفانه به غیر از چند رشته محدود توجه چندانی به دیگر رشته های ورزشی نمی شود؛ حتی بعضی از رشته های ورزشی با وجود افتخار آفرینی های زیادی در عرصه های ملی و بین المللی، هنوز برای مردم استان شناخته شده نیستند.

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از هیات های ورزشی استان نیز از وجود تبعیض بین رشته های مختلف ورزشی گلایه دارند.

این در حالی است که برای یک رشته ورزشی خاص در استان اقدام به سرمایه گذاری های کلان می شود که نتیجه آنچنان رضایت بخشی هم در بر ندارد و در مقابل برخی از رشته های ورزشی با وجود کسب نتایج ارزنده در عرصه جهانی نه تنها با مشکلات عدیده مالی روبرو هستند بلکه کوچکترین نشانی از آنها در میان مردم نیست.

پیشرفت در رشته های مختلف ورزشی نیازمند حمایت مالی و زیرساخت مناسب است که مسئولان استانی باید دید وسیعتری نسبت به این موضوع داشته باشند و این امر تنها محدود به یک یا چند رشته خاص ورزشی نمی باشد.

در این میان نیز کم توجهی، مشکلات مالی و نبود شغل و همچنین نبود فضای تخصصی برای برخی از رشته های ورزشی، از دردل اکثر ورزشکاران این استان حکایت دارد.

ورزشکاران سرمایه های ارزشمند این استان هستند که نباید مشکلات آنها به دست فراموشی سپرده شود؛ چرا که حمایت از این سرمایه های ملی حق مسلم آنهاست و در کنار حمایت، عدالت ورزشی نیز میان همه آنها حاکم باشد تا بتوانند در عرصه های ملی و بین المللی باعث افتخار استان و کشور ایران شوند.

در پایان؛ بی شک امروز مسئولیتی خطیر متوجه جامعه ورزش است و تمامی مسئولان و دست اندرکاران در عرصه ورزش استان می بایست برای توسعه، رشد و سرلوحه قرار دادن الگوهای انسانیت و منش پهلوانی گام بردارند و باید با حمایت از ورزش و ورزشکاران خطه آذربایجان در فتح قله های افتخار بکوشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید