14:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مهر 1399 - 09:47
کد خبر: 15188
یادداشت:

محدوده شهر ارومیه مکانی برای چرای گوسفندان/ چه کسی پاسخگو است!

چرای گوسفندان در داخل محدوده شهری ارومیه بدون اینکه کسی مانع این مسئله شود موضوعی است که اخیرا برای مردم ارومیه ای به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.
محدوده شهر ارومیه مکانی برای چرای گوسفندان/ چه کسی پاسخگو است!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه با توسعه شهری ارومیه و تبدیل آن به یکی از کلانشهرهای ایران متاسفانه باز هم شاهد برخی از عادات اشتباه شهروندان در سطح شهری هستیم.

چرای گوسفندان در شهرچایی ارومیه مشکلاتی در چهره ارومیه بعنوان کلانشهر بوجود می آورد علاوه بر آن این موضوع مسئله ای نگران کننده برای شهروندان نیز محسوب می‌شود درواقع می‌توان گفت وجود چنین مشکلاتی از پیشرفت و توسعه شهر جلوگیری می‌کند و سبب مختل شدن زندگی مردم می‌شود.

نکته جالب توجه این است که هیچ نهاد یا ارگانی مانع ورود این افراد به پارک ها و محدوده شهری و چرای گوسفندان نمی‌شود. 

دام هایی که در سطح شهر دیده می‌شوند دام های عشایر نیستند بلکه دام های دامداران بومی هستند و جلوگیری از تردد دام در داخل شهر به عهده شهرداری و دام های بیرون از شهر برعهده منابع طبیعی می باشد.

نگهداری احشام در داخل محدوده شهری ممنوع است. به هر حال چرای بی رویه دام ها ، چه دام های عشایری و چه دام های دامداران بومی سبب میشود تا علاوه بر خدشه دار کردن زیبایی شهری، فضای سبز در تفرجگاه ها و دیگر بخش های شهری از بین رود که ضروری است مسئولین مربوطه در اسرع وقت جلوی این فاجعه را بگیرند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید