16:21|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مهر 1399 - 12:15
کد خبر: 15187
به مناسبت روز عصای سفید؛

حقوق شهروندی نابینایان آذربایجان غربی را بیشتر دریابیم

روزبیست و چهارم مهر ماه هر سال مصادف با روز جهانی نابینایان و عصای سفید نامگذاری شده است. شاید این نامگذاری در هر سال به یادمان آورد که افراد نابینا هم حق استفاده از تمام امکانات و حقوق شهروندی را دارند و باید مساوی با دیگر شهروندان از امکانات و تسهیلات رفاهی،  سهمی داشته باشند.
حقوق شهروندی نابینایان آذربایجان غربی را بیشتر دریابیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ در این میان متاسفانه نابینایان آذربایجان غربی مورد بی توجهی و بی مهری از سوی مسئولین واقع شده اند؛ چرا که در این استان همواره نابینایان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. 


آنها برای دسترسی به حمل و نقل عمومی و امکانات شهری با مشکلات زیادی روبرو هستند. معابر معمولا بهسازی نشده اند و در صورت مناسب سازی و بهسازی، اغلب موانعی در مسیر عبور و مرور آنها وجود دارد؛ اطلاعیه ها و اخطارها در مکان های عمومی شنیداری و مناسب وضعیت نابینایان نیست، ارتفاع پله ها در فضاهای عمومی نامناسب است و این تنها گوشه ای بسیار کوچک از مشکلات آنها در این استان می باشد.

اگر پای دردلهایشان بنشینید مشکل بعدی آنها و دغدغه اصلیشان اشتغال است، متاسفانه در هیچ ارگان و اداره ای برای آنها جایی نیست و حتی در محیط بیرون نیز به آنها هیچ کاری سپرده نمی شود.

برای بسیاری از مسئولین این جمله که معلولیت محدودیت نیست، متاسفانه در حد یک شعار مانده که فقط آن را یا در همین ایام خاص و یا در نزدیکی پارالمپیک می شنویم.

به هر حال این روشن دلان عزیز در کنار ما زندگی می کنند، اما نمی توانند ببینند که برایشان در این روز که به نام آنهاست چه چیزهایی نوشته می شود؛ پس لازم است که مردم با تغییر رفتار نسبت به آنها و مسئولین نیز با در نظر گرفتن مشکلات آنها و رسیدگی و توجه به   مشکلات و دغدغه های این قشر، شیرینی زندگی را با آنها تقسیم نمایند.

و در پایان اینکه، مطمئناً جامعه ای که به معلولان و کم توانانش احترام می گذارد، شایسته آینده ای خوب و رسیدن به آرامش است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید