19:36|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مهر 1399 - 13:25
کد خبر: 15149
یادداشت:

جای خالی بکارگیری از نیروی کار جوان در دستگاه‌های اجرایی

استفاده از نیروی کار جوان در نهاد های دولتی ضرورتی اساسی برای پیشرفت و توسعه جامعه است.
جای خالی بکارگیری از نیروی کار جوان در دستگاه‌های اجرایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، یکی از مشکلات در زمینه اشتغال قشر جوان در استان این است که برخی از دستگاه‌های اجرایی ترجیح می‌دهند نیروی کار مورد نیاز خود را از بین بازنشستگان جذب کنند، به عنوان نمونه در دانشگاه‌ها اساتید بازنشسته زیادی مشغول به کار هستند، در بانک‌ها و موسسات بازنشستگان زیادی را در بین کارکنان خود می‌بینند.
مسئله‌ی رایج برای کارآفرینان، جذب و حفظ نیروی ‌کار جوان است. شرکت‌ها باید افراد مستعد و پرتلاش را استخدام کنند و همراه خود نگه دارند.
امروزه در کشور ما جوانان بسیاری هستند که با عالی ترین تحصیلات باز هم در مسئله کار با مشکلاتی مواجه هستند برخی از سازمان ها بدیل اینکه کارگران مسن‌تر، به‌طور میانگین کم هزینه‌ترند  استفاده از نیروی کار مسن را در اولویت قرار می‌دهند.
یکی از دلایل اصلی بی‌میلی جوانان در محیط کار، به چالش نکشیدن استعدادها و مسئولیت ندادن به آن‌ها است. یعنی به نیروی جوان اعتماد و مجال شکوفایی و خودنمایی داده نمی‌شود و فضایی برای پرورش ایده و نظرسنجی وجود ندارد.
و نکته آخر اینکه جوانان نیز از وضعیت اقتصادی و اجتماعی مصون نمانده‌اند؛ اگر مسئولین چاره‌ای بر این موضوع نیندیشند این سرمایه‌های ملی تباه می‌شوند و ضربه سختی به آینده کشور وارد می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید