04:56|جمعه, اردیبهشت 21 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مهر 1399 - 11:19
کد خبر: 15128
یادداشت:

حمایت از حقوق کارگران در بحران کرونا

با شیوع کرونا و تعطیلی های گسترده در کشور، ضربات سختی به جامعه کارگری وارد شد و خیلی ها شغل دوم و حتی شغل اول خود را نیز در این مدت از دست داده اند که در این شرایط با توجه به افزایش هزینه های بهداشتی و نیز افزایش نرخ ارز، به صورت غیرقابل تصوری گذران زندگی برایشان دشوار شده است.
حمایت از حقوق کارگران در بحران کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز: بخش زیادی از کارگران در مکان های مختلفی مثل مسافرخانه ها، هتل ها، راه آهن، فرودگاه، فروشگاه ها، رستوران ها و... مشغول به کار بودند  که اکثر آنها درپی شروع ویروس کرونا بر اثر تعطیلی اجباری، بیکار یا توسط کارفرمایان اخراج شدند، که این دسته از افراد واقعا مشکل اساسی برای گذراندن امورات جاری زندگی دارند.بسیاری از این کارگران امورات و دخل و خرج خود و خانواده شان را بصورت روزانه تامین می کردند، حالا بیکار و خانه نشین شدند؛ درصد بالایی از آنها مستاجر هستند، عدم توجه به مشکلات این گروه ضعیف از جامعه بحران جدی برای آنان و همچنین استان و در سطح وسیعتر کشور ایجاد خواهد کرد.

متاسفانه  در کنار همه مواردی که به آن اشاره شد، کارگران با توجه به حقوق و مزایای کمی که در جامعه دریافت می‌کنند همیشه جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه بوده اند که وضعیت معاش آن‌ها  روز به روز در حال ضعیف شدن است.مهم‌ترین دلیل تضعیف معیشت کارگران در جامعه این است که حقوق سالانه کارگران بر اساس هزینه‌های سبد معاش آن‌ها افزایش نمی‌یابد و این موضوع باعث شده تا کارگران از پس هزینه‌های اصلی و روزمره خود بر نمی‌آیند.

این روزها کارگران از نظر اقتصادی و معیشتی به دلیل شرایط تحریم ها، شیوع بیماری کرونا و کم لطفی های مسئولین، روزهای سختی را می گذرانند و این در حالی است که سال های زیادی است که قشر زحمت کش و مظلوم کارگری، فشار تورم را تحمل می کنند و فریاد آنه به گوش هیچ مسئولی نمی رسد. شاید بهتر باشد که این موضوع را اینگونه تعبیر کنیم که همواره کارگران از تورم و حتی خط فقر بسیار عقب تر هستد و این موضوع باعث می شود  که روزبه روز وضعیت معیشتی  این قشر زحمتکش جامعه ، به چالش کشیده شود.
و سخن آخر اینکه  هر چه زودتر باید به داد دل کارگران رسید اقشار زحمت کش و بی بضاعت و ضعیف جامعه که تریبون خاصی ندارند و تنها خواسته آنان از مسئولین توجه به حقوقشان بخصوص دراین شرایط بحرانی کرونا می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید