10:47|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 10 مهر 1399 - 12:24
کد خبر: 15115
یادداشت

لزوم نظارت بر عملکرد شورای شهر ارومیه

همواره مشکلات و کاستی های شهری تاثیر همه جانبه‌ای بر زندگی مردم گذاشته و در این راستا شوراها باید همه تلاش خود را در جهت تبیین و تصویب بهترین راهکارها و تصمیمات حوزه مدیریت شهری برای دست‌یابی به شهری ایده آل و شهروند مدار بکار ببرند.
لزوم نظارت بر عملکرد شورای شهر ارومیه

سرویس سیاسی باریش نیوز، شاید اگر روزی از مردم کوچه و بازار درباره شورای شهر بپرسید کمتر کسی است که اطلاعی دقیق از وظایف، اختیارات، اقدامات وحتی نام همه اعضای آن داشته باشد.

بر خلاف تفکر رایج، شورای اسلامی شهرها نهادی تاثیرگذار و دارای اختیارات فراوان می‌باشد. همین کم توجهی مردم و نخبگان جامعه سبب اقدامات و تصمیمات ناصوابی در عرصه مدیریت شهری شده است که در این میان ضروری است، نخبگان با حساس سازی، عموم مردم را به حساب کشی، نقد و بررسی عملکرد نمایندگان خود دعوت نمایند.

متاسفانه برای این امر تاکنون ملاک‌های منسجمی وجود نداشته و همین مسئله باعث آن شده تا برخی از نمایندگان هم، خود را از حساب کشی و نظارت معاف بدانند.

لازم به ذکر است امری که تحقق آن باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، مطالعه مردم و نخبگان از نمایندگان خود در شورای شهر می‌باشد، ارائه گزارش عملکرد فردی جهت سنجش فعالیت آنان است تا در این میان بسیاری از ابهامات و سردرگمی‌های مردم نسبت به شورای شهر رفع شود و مردم نیز بتوانند به گونه‌ای در تصمیمات شهری خود نقشی ایفا کرده باشند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید