04:33|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1399 - 13:11
کد خبر: 15088
یادداشت:

مشکلات اقتصادی جامعه و افزایش تنش‌های روانی بین اعضای خانواده‌

افزایش مشکلات و فشارهای اقتصادی با تحت تاثیر قرار دادن شهروندان از لحاظ روانی و ایجاد مشغله فکری، سلامت روانی افراد را به خطر می اندازد.
مشکلات اقتصادی جامعه و افزایش تنش‌های روانی بین اعضای  خانواده‌

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، افزایش فشارهایی از جمله بیکاری، بی پولی، گرانی، افزایش هزینه های خرید و کوچک شدن سبد کالای خانوارها باعث افزایش استرس و تاثیر منفی بر تعامل افراد می شود.

همچنین بروز مشکلاتی مانند استرس، اضطراب، خشونت و نا امیدی از زندگی را می‌توان از دیگر تاثیرات فشارهای روانی ناشی از مشکلات اقتصادی بر افراد دانست.

این فشارهای روانی در خانواده می‌تواند به افزایش تنش میان زوجین و بروز خشم و دعوا در بین فرزندان نیز منجر شود.

با تداوم مشکلات اقتصادی در خانواده ها و افزایش تنوع طلبی در افراد، زوج ها با عدم تامین اقتصادی روبرو شده و فشارهای روانی آنها افزایش می یابد؛ همه این عوامل موجب ایجاد تنش، قهر، دوری زوجین از یکدیگر طلاق عاطفی میان زوج ها و در نهایت طلاق کامل خواهد شد.

با شروع بحران کرونا در کشور، ابتدا مردم دچار استرس و اضطراب از شرایط سلامتی خود شدند، اما بعد از گذشت دو ماه این استرس ها به سمت مسائل اقتصادی پیش رفته و ترس از آینده در جامعه کاملا مشهود و نمایان شد.

 با توجه به شرایط کنونی که جامعه ما درگیر بحران کرونا می‌باشد، استرس مردم بیشتر و همچنین ناامیدی به زندگی در میان آنها افزایش پیدا کرده است؛ در این مدت مسئولان نیز بیشتر به سلامت جسمی، رعایت بهداشت و درمان بیماران توجه نموده‌اند و از مسائل روحی و روانی مردم غافل مانده اند.

 به نظر می‌رسد در شرایط پسا کرونا شرایط جامعه بدتر خواهد شد و شاهد آسیبهای اجتماعی بدتری در کشور خواهیم بود، مگر اینکه دولت و مسئولین به وضعیت اقتصادی مردم توجه بیشتری نمایند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید