04:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1399 - 12:40
کد خبر: 15082
یادداشت:

گرانفروشی، آفت جان مردم / سفره‌هایی که روز به روز کوچک‌تر می‌شوند

رخدادهای اخیر اقتصادی از جمله تشدید تحریم‌ها و افزایش لحظه‌ای قیمت ارز پیامدهایی را در قدرت خرید خانوارها داشته و همچنین سودجویی برخی فعالان بازار در قالب گرانفروشی بر مشکلات اقتصادی مردم افزوده است.
گرانفروشی، آفت جان مردم / سفره‌هایی که روز به روز کوچک‌تر می‌شوند

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، قطعا گرانفروشی نتیجه زیاده خواهی و بی انصافی در جامعه و یا فقدان نظارت‌ها است. متاسفانه گرانفروشی از جمله آسیب‌های جدی می‌باشد که به جان بازار افتاده و سیستم توزیع عادلانه را مختل کرده است و در نهایت تبعات جبران ناپذیر اجتماعی و اقتصادی در کشور به بار می آورد. به ویژه در این روزها که بازار ارز و تحریم‌ها بهانه‌ای برای سودجویان شده و افزایش قیمت‌ها، به تورم در جامعه دامن می‌زند و زمینه کمبود و گسترش بازار سودجویان را در جامعه فراهم می‌کند.

بخش زیادی از این افزایش و رشد قیمت‌ها ریشه در گرانفروشی دارد و مقابله با این پدیده بر عهده متولیان بازار است. 

متاسفانه این پدیده شوم بر روی تامین مایحتاج اصلی مردم اثر منفی گذاشته و قدرت خرید مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه را به شدت پایین آورده است.

بر این اساس باید عزمی جدی در مدیران و مسئولان، در جهت مقابله با گرانفروشی شکل بگیرد و ساز و کارهایی در تنظیم بازار تعریف شود که قدرت خرید مردم را افزایش داده و مانع از سودجویی عده‌ی فرصت طلب در ایجاد گرانفروشی و بازی با معاش مردم شود.

براساس اعلام سازمان تعزیرات حکومتی مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی و افزایش خودسرانه قیمت از سوی فروشندگان برای ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی با مراجعه به سایت www.t135.ir امکان ثبت درخواست شکایت و پیگیری را داشته باشند.

در آشفته بازار اقتصادی افراد ضعیف و کم درآمد جامعه با مشکلات متعدد اقتصادی رو به رو هستند و نیاز است تا مسئولین و متولیان امر در راستای رفع مشکل گرانفروشی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید