02:52|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1399 - 09:26
کد خبر: 15071
یادداشت:

جوانان و سایه شوم کرونا بر اشتغال

مشکلات بیکاری و نبود شغل با درآمدی مناسب همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان به شمار می‌رود و اینک شیوع بیماری کرونا بر شدت این دغدغه‌ها افزوده است.
جوانان و سایه شوم کرونا بر اشتغال

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، بحران کرونا فشار اقتصادی را بر روی جوانان بیش از پیش تشدید می‌کند و این درحالی است که وضعیت اشتغال در کشور چندان مطلوب نبوده و با وضعیت سختی همراه است.

ضمن اینکه نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده از نرخ بیکاری افراد عادی بیشتر است و این نشان از آن دارد که تحصیل نیز دیگر به عنوان راهی برای بدست آوردن شغل مناسب محسوب نمی‌شود.

در نتیجه افرادی که پس از گذران دشواری‌ها و هزینه‌های بسیار بالا، مدرک تحصیلی مناسبی به دست آورده‌اند، اکنون با مشکلاتی نظیر بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و قادر نیستند حداقل همان هزینه‌های صرف کرده را نیز بازیابی کنند.

جوانان مهمترین سرمایه‌های کشور هستند و افزایش سن ازدواج، افزایش جمعیت مجردان، افزایش بیکاری در میان این قشر و به ویژه جوانان تحصیل کرده و در نتیجه کاهش شدید اعتماد و سرمایه اجتماعی، باعث می‌شود تا شرایط پیش‌روی کشور پیچیده‌ شود و در عین حال نیاز برای تصمیم‌گیری‌های جدی و در اساسی در حوزه جوانان را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

از همین رو باید متولیان نه تنها برای دوران کرونا، که برای دوران پسا-کرونا نیز برنامه‌هایی جدی را طراحی نمایند تا بتوانند شرایط جوانان را بیش از پیش بهبود ببخشند تا این سرمایه‌های بزرگ در جامعه، آینده‌ای روشن و درخشان را برای کشوری سرافراز رقم زنند.






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید