18:01|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1399 - 10:43
کد خبر: 15068
یادداشت:

لزوم افزایش پل‌های عابر پیاده در ارومیه

نبود و کمبود پل عابر پیاده در برخی از خیابان های  شهر ارومیه امروزه به یک معضل و مشکل در این شهر تبدیل شده است.
لزوم افزایش پل‌های عابر پیاده در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با رشد روز افزون جمعیت و شمار خودروها در سطح شهر، برای افزایش ایمنی عابرین  و هم‌چنین جلوگیری از بروز مشکلات عبور و مرور خودروها باید مدیران شهری نسبت به افزایش پل های عابر پیاده در سطح شهر  اقدامات لازم را انجام دهند.

در این میان کمبود و نبود پل‌های عابرپیاده در برخی خیابان ها و بزرگراه ها شهر ارومیه یکی از مهمترین مشکلات تامین امنیت تردد شهروندان شده و برای کاهش این تلفات باید پل های عابر پیاده افزایش یابد.

بسياري از خيابان‌ها و بلوارهاي پرتردد شهر ارومیه از جمله خیابان عطایی، کاشانی ، کمربندی ها و حاشیه شهر فاقد چنين سازه‌اي هستند، اين در حالي است كه وجود اين پل‌ها يك ضرورت است تا آمار تصادف‌هاي رانندگي درون‌شهري كاهش يابد.

ارومیه شهر پرجمعيت و پر خودرویی می باشد و خدمات شهر باید از سوی مدیران شهری به جدیت پیگیری و حل شوند که  یکی از این خدمات شهری نصب پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر است که کمبود و نبود آن بیشتر احساس می شود.

نباید گفت که پل عابر پیاده اصلا در شهر وجود ندارد در برخی از نقاط شهر پل عابر نصب شده اما برخی از شهروندان به استفاده از آن تمایل ندارند چون خیلی از این پل ها قدمی و غیرمکانیزه هستند.

سالمندان و خانواده های که همراه خود کودک دارند نمی توانند از پل های عابر پیاده غیر مکانیزه استفاده کنند و در این شهر پلی بنام پل مکانیزه وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد خراب بوده و کار نمیکند.

كمبود پل عابر پياده در شهر ارومیه يك معضل است و تدابيري براي رفع آن و نصب پل عابر پياده باید از سوی مسئولان شهری انديشيده شود و شهرداری باید برای نصب این پل ها در مکان های حادثه خیز اقدام کنند.

وجود گذرگاههای عابر پیاده در خیابان عطایی می‌تواند ایمنی شهروندان ارومیه را ارتقا داده و شهرداری می‌تواند با مشارکت  بخش خصوصی و ساخت پل های عابر پیاده رضایت مردم را جلب کند.

شهر ارومیه پتانسیل توسعه و رشد در فضاهای شهری را دارا می باشد که در صورت اهتمام ویژه متولیان امر این شکوفایی در نقاط مختلف شهر به چشم خواهد خورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید