03:03|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1399 - 10:06
کد خبر: 15067
به گزارش باریش:

هشدار/ کاهش حساسیت عمومی نسبت به کرونا فاجعه آمیز خواهد بود

کاهش حساسیت عمومی نسبت به کرونا سبب شده تا وضعیت قرمز مجدد به آذربایجان‎‌غربی برگردد و تداوم سهل‌انگاری در این امر در روزهای آینده فاجعه آمیز خواهد بود.
هشدار/ کاهش حساسیت عمومی نسبت به کرونا فاجعه آمیز خواهد بود

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، چندی روزی است که وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان غربی اوج گرفته و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از افزایش تعداد افراد بستری و فوتی در سطح استان خبر داد.

براساس اعلام قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان، آذربایجان‌غربی طی ۴ هفته اخیر دارای وضعیت باثباتی در تعداد افراد بستری و فوتی داشت اما در روزهای گذشته این روند با سرعت بیشتری در حال افزایش است.

متاسفانه روند افراد بستری شده بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فزاینده است و این در حالی است ‌که ارومیه کانون افزایش کرونا در سطح استان می‌باشد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی حساسیت مردم و مسئولین نسبت به کووید۱۹ کاهش یافته است و همین موضوع موجب افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری شده است.

وی درباره تغییر کانون‌های بیماری در استان بیان کرد: کانون افزایش تعداد افراد بستری و فوتی در استان تغییر می‌کند به طوری که شهرستان‌های خوی، بوکان و مهاباد در زمان‌های مختلف بالاترین تعداد افراد بستری وفوتی را به خود اختصاص دادند.
طبق اطلاعات موجود استفاده از ماسک در بین مردم 20 درصد کاهش یافته است و این امر نیز در افزایش مبتلایان به کرونا دخیل است.

همچنین روز گذشته دکتر حسنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از تکمیل مجدد ظرفیت بیمارستان طالقانی در ارومیه خبر داد و گفت ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده است و افرادی که به طالقانی مراجعه می کنند در اورژانس در انتظار بستری هستند.

این مسئول در ادامه اظهار کرد در شرایط بحرانی قرار داریم و بیمارستان‌های شهر از جمله عارفیان، ارتش و سایر بیمارستان‌ها می‌بایست پای کار بیایند.

در شرایط کنونی که وضعیت قرمز به لحاظ افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان استقرار یافته رعایت جدی و همکاری مردم در مبارزه با کرونا بسیار حائز اهمیت است.

خود مراقبتی، عدم حضور در تجمعات، استفاده مستمر از ماسک و محلول ضدعفونی کننده، شستشوی مدام دست و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله مواردی است که تا حد زیادی در کاهش انتشار کرونا می‌تواند مؤثر باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید