16:36|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1399 - 09:56
کد خبر: 15024
یادداشت:

بی‌توجهی و غفلت به لایروبی شهر چای ارومیه

با فرارسیدن فصل بارش ها و عدم لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه که در فراموشی مطلق به سر می برد امکان وقوع  سیلاب را در پی دارد و باید مسئولان ذیربط نسب به این موضوع بی توجه نباشند.
بی‌توجهی و غفلت به لایروبی شهر چای ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، روزها در حال گذر است و رفته رفته به فصل بارش نزدیک می شویم و بی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه باعث می شود لایروبی این رودخانه به فراموشی سپرده شود و در فصل بارش ها باعث وقوع سیل در این منطقه خواهد شد.

رودخانه‌ها نقش بسیار مهمی در مهار سیل و جاری شدن سیلاب در هنگام بارندگی دارند و از این رو اهمیت لایروبی و ساماندهی آن  در فصل‌های غیر بارش ضروری است.

رودخانه شهرچای ارومیه به دلیل اینکه در محدوده شهر قرار دارد از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار است و باید اقدامات اساسی برای لایروبی آن صورت گیرد تا بتوان جلوی جاری شدن سیلاب در هنگام بارندگی ها گرفت.

رودخانه شهر چایی ارومیه یکی از جلوه های زیبای شهر می باشد اما این زیبایی زمانی به چشم می آید که از زیبایی های منحصر به فرد خود برخودار باشد اما متاسافنه با عدم لایروبی که همه ساله شاهد آن هستیم باعث شده نمای رودخانه شهرچایی ارومیه نامناسب دیده شود و جلوه زیبای خود را از دست بدهد.

هم اینک در فصل تابستان قرار داریم و شدت بارش ها کم است و فرصت مناسبی برای لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه می باشد و اگر از این فرصت استفاده نشود در فصل پیش رو که فصل بارش ها است باید شاهد وقوع سیلاب و خسارت های جبران ناپذیری در این منطقه باشیم از این امید است مسئولان ذیربط همت گماشته و در راستای اقدامات لایروبی این رودخانه قدم بردارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رضایی
1399/06/24 - 17:46

سلام هم شهربان عزیز نظافت و بهداشت شهر در ارومیه فراموش شده همه خیابان ها و کوچه ها مملو از آشغال و پسماند کرونا مثل دستکش و ماسک هست. به کجا می رویم؟؟!!!!