17:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1399 - 11:51
کد خبر: 14998
یادداشت:

سناریو بازگشایی مدارس و نگرانی والدین و دانش‌آموزان

چند روزی است که سال تحصیلی جدید آغاز شده و شیوع ویروس کرونا و بازگشایی مدارس والدین و دانش آموزان را به شدت نگران کرده است.
سناریو بازگشایی مدارس و نگرانی والدین و دانش‌آموزان

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه آغاز شد و دانش آموزان با حال و هوای متفاوتی در مدارس حضور پیدا کردند.

طبیعی است که آموزش حضوری با هیچ روش دیگری قابل جایگزین نیست و ارتباط چهره به چهره معلم و دانش آموز بسیار اهمیت دارد اما شیوع ویروس منحوس کرونا محدودیت‌هایی را در بخش آموزش به وجود آورد و طبق گفته مسئولان در مناطقی که وضعیت قرمز شیوع کرونا وجود دارد تدریس دروس به صورت مجازی انجام می‌شود.

مدارسی که حضور دانش آموزان در آن الزامی است موظف هستند تا دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت بیشتری رعایت کنند تا سلامت و جان دانش آموزان در خطر نباشد.

طی تماس‌های مردمی با باریش‌نیوز، بسیاری از والدین از حضور فرزندان خود در محیط مدارس بسیار نگران هستند و از متولیان انتظار دارند تا برنامه‌های مدون و نوینی را برای آموزش دانش آموزان در نظر داشته و اجرایی کنند.

بسیاری از دانش آموزانی که از طریق مجازی در حال آموزش هستند از مشکل اینترنت و نبود گوشی هوشمند رنج می‌برند و نیاز است این امر از سوی دولت رسیدگی و ساماندهی شود چرا که بسیار از خانواده‌های ضعیف و کم درآمد جامعه توان پرداخت هزینه اینترنت و تهیه گوشی هوشمند ندارند.

این روزها دغدغه والدین،دانش‌آموزان و معلمان بیش از سایر مشاغل مورد توجه است و به جهت حساسیت این موضوع و حفظ سلامتی دانش آموزان و آسودگی خیال والدین و معلمان نیاز است تا شاهد کنترل بیشتر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محمد طسوجی
1399/06/18 - 02:14

یک سوم دانش آموزان به اینترنت وگوشی دسترسی ندارند این بزرگترین دغدغه والدین است.

معصومه
1399/06/18 - 00:38

لطفا در باز گشایی مدارس تجدید نظر شود و تدریس بصورت مجازی باشد با تشکر از شما لطفا به گوش مسولین برسونین